Másfél évtized alatt lett felívelő bloggerből bukott divatház-tulajdonos Arielle Charnas (született Nachmani). Nemrég még a hollywoodi sztárok és influencerek kedvence volt a Something Navy, amely tavaly bezárta összes üzletét, a weboldalára meg kitette a „rögtön jövök” táblát. Bár Charnasnak most is 1,3 millió követője van az Instán, a volt alkalmazottak elégedetlenségétől hangos a média. A sztori figyelmeztetés a gyorsan felívelő influencermárkák számára. Ahogy a befektetők pénze apad, előtérbe kerülnek a vállalatvezetési gondok, s a mesének könnyen vége szakad az adóssághegy árnyékában.
Mielőtt Arielle Charnas (Nachmani) üzletasszonnyá vált volna, egy jól öltözött értékesítési munkatárs volt, aki frissen végzett a Syracuse Egyetemen. Nővére, Danielle Goldberg stylist javasolta neki, hogy ossza meg ruhaterveit. Így indult 2009-ben a Something Navy blog. Kezdetben homályos fotókat osztott meg magáról Manhattan utcáin csíkos pulóverekben és flitteres miniszoknyákban, oversize flanelekben és vékony farmerben, gyakran magas sarkú csizmával. A ruhák úgy néztek ki, mintha a „Gossip Girl” jelmezszekrényéből húzták volna ki őket, de az olvasók imádták.
Charnas az éppen terebélyesedő influencermarketing korai sztárja lett.
2014-ben feleségül vette Brandon Carnas ingatlanvállalkozó, aki üzleti partnere is lett. Három gyermekük van, akik rendszeresen megjelennek Charnas Instagram-bejegyzéseiben. 2017-ben jött a képbe a Nordstrom luxusáruházlánc, amely akkor célozta meg az influencerek digitális táborát. Néhány próbatermék órák alatt elfogyott, s 2018-ban a Nordstrom már saját márkaként kezelte a Something Navy brandet, arra építve, hogy az influencermarketing éppen előzte a piacon a hagyományos hirdetéseket. A követők bizalma minden pénzt megért.
A Nordstrom már az első 24 órában keresett négymillió dollárt a Something Navy felkarolásával.
A következő befektető Matt Scanlan volt, aki direktmarketing-hálózatban értékesített háztartási márkákat, s egy kasmír termékcsalád, a Naadam reklámozását bízta a Something Navy-stábra. Két év múlva beszállt a cégbe, melynek 30 százalékos tulajdonosa lett, míg 70 százalékot a Charnas család tartott meg. A vállalat 10 millió dollárt gyűjtött, s 20 alkalmazottat vett fel. Az indulást 2020 tavaszára tervezték, de a világjárvány miatt csak nyáron startolt a Something Navy kiskereskedelmi oldala. Évi 40 millió dolláros forgalmat reméltek, de az értékesítés 2022-ben sem haladta meg a 24 millió dollárt, miközben a vállalat a terjeszkedés érdekében égette a befektetők pénzét. Bár 2021-ben további 5 millió dollárt gyűjtöttek, de 2022 végén már tőkehiányos volt a cég. Tavaly a Something Navy leállítota a rendeléseket, elbocsátotta alkalmazottait. És áprilistól már vevőt vagy befektetőt kerestek a cégnek.
Sok a sikeres influencer, de ritka az olyan influenceralapú vállalat, amely sikeres lenne
– mondja Andrew Jassin, a Jassin Consulting Group ügyvezető igazgatója és alapítója. Hozzátéve: nem elég a termékek kiváló minősége, megfelelő piacot is kell találni.
Vannak azért sikersztorik is.
Betölthető piaci rést kínál a fast fashion és a luxusmárkák közti bizonytalan divatövezet.
Jó példa a Djerf Avenue, melyet Matilda Djerf svéd influencer jegyez, 34 millió dolláros tavalyi bevétellel.
Decemberben jelentkezett Sami Souid, az IHL Group ruházati cég vezérigazgatója, 8 millió dolláros ajánlatot tett a Something Navy eszközeire és kötelezettségeire, ennek ára, hogy Arielle Charnas lemond a Something Navy üzleti irányításáról, s a továbbiakban kreatív igazgatóként dolgozna. Így azt csinálná, amihez a legjobban ért. Egyelőre nem született megállapodás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.