A vártnál nagyobb növekedést ért el a legutóbbi negyedévben a Delivery Hero. Az itthon a Foodora márkanéven ismert német ételfutárcég árfolyama 3,5 százalékkal pattant fel a jó hírre a frankfurti börzén.
Az online ételfutárcégek egyik legfontosabb teljesítménymutatója, a bruttó áruérték (GMV) tekintetében 7,4 százalékos növekedést tudott felmutatni a társaság április és június között, ami 11,89 milliárd eurós összesített eladott áruértéket jelent. Ez jócskán felülmúlta az elemzők 11,57 milliárd eurós várakozását is.
A leggyorsabban a Közel-Kelet és Észak-Afrika régióban (MENA) nőtt az értékesített árumennyiség, a törökországi és libanoni hiperinflációs környezet hatását kiszűrve 28 százalékkal.
A forgalom éves alapon ötödével nőtt, 3,09 milliárd euróra. A legnagyobb piac továbbra is Ázsia, ahonnan a teljes bevétel közel harmada érkezett.
A tisztított üzemi eredmény (EBITDA) jelentősen javult, bár erről csak féléves bontásban közölt adatokat a vállalat. A 2023 első hathavi, szerény kilencmillió eurós tétel után ezen a soron idén már 240 millió euró szerepel, miközben az EBITDA-marzs 1 százalékra emelkedett.
A platformján regisztrált megrendelések növekedésének köszönhetően a Delivery Hero megerősítette a teljes üzleti évre vonatkozó célszámait is. Ennek megfelelően a GVM 7–9 százalék közötti ütemben bővülhet, míg a forgalom 18–21 százalékkal haladhatja meg az előző évit. Mindez az EBITDA-soron 725-775 millió eurós eredményben csapódhat le, miközben a cash fow is pozitív tartományba fordulhat.
A futárcég az időközi beszámolóval egyidejűleg bejelentette azt is, hogy tőzsdére vinné közel-keleti leánycégét. A Talabat részvényei a dubaji tőzsdén debütálhatnak majd egy elsődleges kibocsátás (IPO) keretében, amire a tervek szerint a negyedik negyedévben kerülhet sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.