BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína alaposan befűtött a Mercedesnek is - profitfigyelmeztetést adott ki

Folytatódik a német gyártók vesszőfutása a világ legnagyobb autópiacán. Ezúttal a Mercedes jelezte, hogy apadó kínai eladásai miatt számottevően csökken az idei nyeresége, olvad a haszonkulcsa.

Sokasodnak a Mercedes-Benz kínjai Kínában. A prémium kategóriás járműgyártónak a világ legnagyobb autópiacán nem fut jól a szekere, folyamatosan csökkennek az eladásai, s a héten az újgenerációs autógyártás pionírja, a BYD is kiszorította őket az elsősorban a kínai piacra termelő vegyesvállalatukból, amely Denza márkanéven forgalmazza tetszetős termékeit. 

Kína Inside the Beijing Auto Show
A Mercedes G osztály sincs már védve a kínai riválisok támadásaitól / Fotó: Qilai Shen / Bloomberg

Igaz, a BYD már régen birtokon belül volt azzal, hogy tavaly 50-ről 90 százalékra növelte befolyását a 2011 februárjában alapított vegyesvállalatban, s most a maradék 10 százalékra is rátette a tenyerét. Sőt, a Mercedesnek ez dupla veszteséget jelent, mivel a Denza a D9-s brutális küllemű városi terepjárójával épp a német piacot célozza meg – a Mercedes G osztálynak konkurenciát állítva.

A kínai piacon alulteljesít a Mercedes is

Ezzel belemarva a stuttgarti konszern nyereségébe is, amely azonban újabb szintet lépett. Visszafelé. A Mercedes épp a kínai vesszőfutására hivatkozva csütörtökön kevesebb mint két hónapon belül másodszor csökkentette egész éves profitkilátását, a bejelentéssel közel 4 százalékkal lejjebb kalapálva a vállalat frankfurti tőzsdén jegyzett részvényárfolyamát.

A kínai gazdaság bajairól nap mint nap érkeznek a hírek:

  • a vásárlóerő csökkenése,
  • a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek megvételének, cseréjének halasztása,
  • az ingatlanválság,
  • a luxuscikkek iránti kereslet megcsappanása
  • az autógyártók forgalmán is érződik – leszámítva persze a rekordot rekordra halmozó BYD-et.

Ennek folyományaként a Mercedes most 7,5 és 8,5 százalék közötti tartományba csökkentette az üzleti évére szóló korrigált üzemi haszonkulcsát a korábban már egyszer módosított 10 és 11 százalék közötti sávból. 

Olvad a marzs, aggódnak a részvényesek

A számokból kiderült, hogy a német társaság a második félévet már csak 6 százalékos üzemi marzzsal tudja lehozni – ha minden így marad. Márpedig gyors javulásra nem számítanak a szakértők.

A befektetők szemében a cég teljesítményét legjobban kifejező üzemi marzs tavaly és tavalyelőtt egyaránt 9,3 százalékos volt, vagyis az iparági átlag felett alakult.

Kínában egyébként a BMW és a Volkswagen is hasonló értékesítési gondokkal küzd, az árcsökkentési verseny pedig rendesen belemar a profitjukba.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.