BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Döbbenetes bérkülönbségek az F1-ben

Tovább üldözi a Ferrari a Mercedest a Forma–1-ben, miközben 400 millió dolláros éves költségvetés alatt már nem lehet reális cél a világbajnoki cím.

Több mint háromszázszoros a különbség az idei Forma–1-es szezon legjobban és legrosszabbul fizetett pilótáinak anyagi helyzete között a Racing Elite összesítése szerint, hiszen míg

a Mercedes ötszörös brit világbajnokának, Lewis Hamiltonnak 57 millió dollár az éves bére,

addig a szintén szigetországi születésű, de thai nemzetiségű Alexander Albonnak 170 ezer dollárral kell beérnie a Toro Rossónál. Hamilton anyagi megbecsülése azonban a száguldó cirkusz versenyzői krémjén belül is kiemelkedő, csak a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel (Ferrari) 45 millió dolláros gázsija említhető az övével egy lapon, a többiek közül a tízmilliós nagyságrendet csak Daniel Ricciardo (Renault, 17 millió dollár) és Max Verstappen (Red Bull, 13,5) javadalmazása éri el. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel mellett a mezőnyben Kimi Räikkönen mondhatja még magát világbajnoknak, a 2007-es bajnok tavaly épp a két négyszeres vb-győztes mögött végzett a pontverseny harmadik helyén, az idén pedig 4,5 millió dollárra számíthat az Alfa Romeo jóvoltából.

Fotó: AFP

Bár sokakat a pilótafizetések lajstroma foglalkoztat a legjobban, egy-egy Forma–1-es istálló éves költségvetésének csak a töredékét adják ezek az összegek. A 2018-as szezon csapatbüdzséit böngészve tanulságos a ráfordítást összevetni az eredményességgel, azaz hogy mennyibe került egy-egy megszerzett pont. E szerint

a konstruktőri világbajnok Mercedes működött a leghatékonyabban, hiszen 400 millió dolláros költségvetésből 0,61 milliós befektetést igényelt egy-egy pont megszerzése, míg a tabella második helye a 410 millió dollárból gazdálkodó Ferrarié, a maranellói istállónak átlagosan 0,72 millióba került egy pont.

A dobogó harmadik helye e tekintetben az egyébként is bronzérmes, 310 millió dolláros büdzsére támaszkodó Red Bullé, ez az egyesület 0,74 millió dollárt „fizetett” pontonként. Teljesítményarányosan a Williams járt a legrosszabbul, hiszen a 150 millió dolláros költségvetés mindössze 7 ponttal párosult.

A Ferrari nagyon erősnek tűnik, szemmel láthatóan versenyképesebb, mint tavaly, ami azt jelenti, hogy jóval nehezebb lesz ellene – bocsátotta előre Lewis Hamilton, aki tavaly szinte hibátlan versenyzéssel győzte le a többször rontó Sebastian Vettelt, és az idén már a hatodik világbajnoki elsőségéért küzd. – Jobb formában vagyok, mint valaha, de nem foglalkozom a hatodikkal. Az egész csapat úgy áll hozzá, mintha az első vb-címünkre hajtanánk. Viszont nem is engedem, hogy erről beszéljünk, senki sem gondolhatja, hogy könnyedén fogunk nyerni

– tette hozzá.

A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.