BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy visszatérés: újra Forma–1-ben a Toyota

A japán gyártó 2009 után tér vissza a száguldó cirkuszba. A Toyota a Haas istálló partnereként már az idei szezonban feltűnik.

A világ egyik legnagyobb autógyártója, a japán Toyota 15 év után visszatér a Forma–1-es világbajnoki sorozatba. A vállalat az amerikai Haas istálló technikai partnereként érkezik a száguldó cirkuszba – írta a Reuters.

Toyota announces to cooperate with Haas F1 team
Pénteken jelentették be a Toyota és a Hass partnerségét / Fotó: Satoshi Oga / The Yomiuri Shimbun / AFP

Az autógyártó pénteki bejelentése alapján többéves szerződést kötöttek a tengerentúli csapattal, amelynek az aerodinamikai fejlesztéseiben segítenek majd, emellett versenyzők, mérnökök és szerelők is részt vesznek a Haas tesztvezetésein, ezzel gyűjtve hasznos tapasztalatokat. A világ legnagyobb autógyártójának számító Toyota logója már a jövő hétvégi Egyesült Államok Nagydíján megjelenik az istálló autóin.

A japán cég számára nem lesz ismeretlen az F1, 2002 és 2009 között gyári csapattal vett részt a sorozatban. Ez idő alatt 140 versenyhétvégén vettek részt, és 139 futamon indultak. Háromszor szerezték meg az első rajthelyet, és szintén három alkalommal volt a japán márka autóié a leggyorsabb kör. Futamot nem nyertek, öt második és nyolc harmadik helyet szereztek. A legsikeresebb szezonjuk a 2005-ös volt, amikor a német Ralf Schumacher és az olasz Jarno Trulli párosával a konstruktőrök versenyében a negyedik helyen végzett a Toyota.

Az egyik legemlékezetesebb jelenetük egy hatodik helyhez köthető. A 2008-as brazíliai szezonzárón az esős futamon a verseny végén lelassuló Timo Glockot az utolsó körben előzte meg Lewis Hamilton, és ennek köszönhetően szerezte meg első világbajnoki címét az azóta már hét elsőségnél járó brit pilóta.

Turizmus: a sporté és a koncerteké a jövő – a foci és a Forma–1 mindent visz

A következő nyolc évben várhatóan mindkét ágazat megduplázza bevételeit, így 1,5 ezermilliárd dolláros piac jön létre. A turizmus jövője a sport és a zene.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.