A New York Times írt róla, hogy szerte a világból 35 gyermek- és fogyasztóvédelmi szervezet fogott össze annak érdekében, hogy megvétózzák Mark Zuckerberg legújabb kezdeményezését,
egy fiataloknak szánt Instagram-oldal indítását.
A szervezetek pont azt a régóta várt lépést akarják meglékelni, hogy a cég tegyen valamit a gyerekek megvédése érdekében az online bántalmazókkal és a szexuális ragadozókkal szemben. Nem értenek egyet a szakemberek azzal, hogy egy olyan képmegosztó, ahova csak 10-12 éves fiatalok regisztrálhatnak, az egyenlő lenne a gyermekbarátsággal. Mint fogalmaztak:
attól még, hogy külön platformja tereljük a gyerekeket, ott ugyanúgy a felnőttektől látott trendeket és szokásokat fogják másolni.
A Zuckerberghez forduló csoport vezetője, a Bostoni Reklámmentes Gyermekkorért Alapítvány (Campaign for a Commercial-Free Childhood in Boston) különösen velősen fogalmazott:
a gyermekekkel szemben a Facebook biztosan jól járna vele, ha a könnyebben befolyásolható fiatalokat már korán a közösségi médiához tudná szoktatni.
Az Instagram alsó korhatára jelenleg is 13 év, azonban a szabályozást könnyen ki lehet játszani a regisztrációkor, az oldal ezért is dolgozik most egy alaposabb szűrési algoritmuson, mondta el a levél kapcsán a Facebook szóvivője.
Stephanie Otway úgy kommentálta a szervezetek kiállását, hogy szembe kell nézni a ténnyel, hogy gyermekek is jelen vannak az online térben:
tanulni, ismerkedni, barátkozni akarnak, nekünk pedig az a kötelességünk, hogy elősegítsük, hogy ezt biztonságos környezetben tudják tenni.
A Facebook-alapító hatalmas összegeket költ testőrökre és vagyonvédelemre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.