A Ghraoui, az egyik legrégebbi, mintegy 200 éves damaszkuszi kereskedőcsalád megnyitotta budapesti üzletét az Andrássy úton – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Rania Ghraoui, a Ghraoui Csokoládé Manufaktúra Zrt. kommunikációs igazgatója. Mint elmondta, a csokoládégyártásban az innováció legalább olyan fontos, mint a hagyomány, ezért az üzletben kínált 120 termékből több is új recept alapján készült. A gyártás az ideiglenes csepeli üzemben folyik 65 magyar dolgozóval, akiket az elmúlt három hónapban hat damaszkuszi csokoládémester készített fel.
A munkaerő-felvétel lényegében folyamatos, a csepeli egységben egy hónap múlva már százan dolgozhatnak 2000 négyzetméteren. Ez azonban csak átmeneti megoldás, mert a tervek szerint jövő októberben megkezdődhet a gyártás első fázisa a hatvani csokoládégyárban. A teljes beruházás 7,6 milliárd forintba kerül, amelyhez az állam is hozzájárul 1,5 milliárdos támogatással. Hatvanban 12 ezer négyzetméteren 540 új munkahely jöhet létre.
A manufaktúra budapesti üzeme a tervek szerint évente legalább tíz tematikus kollekcióval rukkol elő Rania Ghraoui tájékoztatása szerint. A karácsonyra és az újévi időszakra készülő termékeket november elejére ütemezik, de addig is kóstolókkal kívánják minél szélesebb körben népszerűsíteni csokoládéikat. A nyitás óta eltelt egy hétben a magyar vásárlók mellett már többek között francia, amerikai, ausztrál és kínai érdeklődőket is kiszolgálhattak. Mérföldkő lesz az október 28. és november 1. közötti párizsi csokoládészalon (Salon du Chocolat) is, amely 60 ország 500 kiállítóját vonultatja fel, és 120 ezer látogatót vonz, és amelyen a Ghraoui már magyar márkaként képviselteti magát.
A Magyarországon gyártandó évi 1000 tonnányi prémiumcsokoládé 95 százalékát, mintegy 200 millió euró értékben exportra szánják. Ezzel összhangban a következő üzlet november végén Párizsban nyílik meg, és még szintén 2018-ban Berlinben, majd Dubajban is megjelenik a márka. A kommunikációs igazgató hangsúlyozta: a világ bármely pontján nyitnak boltot, a személyzetben biztosan mindenütt legalább egy magyar kolléga lesz. Ezért is tartja örömtelinek, hogy olyan magyar munkatársak is jelentkeztek a céghez, akiknek a második nyelve a kínai, a japán vagy a koreai. A következő öt évben további 40 üzletet terveznek átadni, emellett légitársaságokkal és szállodaláncokkal is együttműködnének.
Mint Rania Ghraoui felidézte, a családi vállalkozásnak 1805 óta bőven volt része tündöklésben és bukásban is. Az eredetileg cukor-, kávé- és teakereskedelemmel is foglalkozó família sikeres korszakainak hol az államosítás, hol az ipari cégek elkobzása vetett véget, legutóbb 2011-ben pedig a szíriai polgárháború kitörése. Ezt követően tették át székhelyüket Budapestre, aminek köszönhetően – a Ghraoui márka itteni újjászületésével – Magyarország felkerült a luxuscsokoládé-ipar térképére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.