Nem készíti elő és nem tervezi kezdeményezni a közösségi közlekedési tarifák emelését a közlekedésért felelős tárca – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Az állami tulajdonú buszvállalatok és vasúttársaságok alaptarifái a 2010-es kormányváltás óta nem növekedtek.
A kormány az inflációból fakadó többletterheket nem hárította át az utasokra – emlékeztettek a tárcánál –, a közszolgáltatási személyszállítás költségeit inkább a közlekedési társaságok hatékonyságának javításával, a szervezeti struktúrák egyszerűsítésével, a vezetői létszám csökkentésével faragta le. Ezek a lépések tették lehetővé a 25 százalékkal olcsóbb regionális tarifák bevezetését is két lépcsőben, összesen harminc mellékvonalon – emelte ki az NFM. (Az alaptarifa ugyan nem változott az elmúlt időszakban, de 2013. május 15-től egyes gyors- és sebesvonatok igénybevételekor gyorsvonati pótjegyet kell váltani, ennek ára kilométer-övezetenként változik.)
A fejlesztési tárcánál azt is elmondták, hogy – korábbi ígéretük szerint – folyamatban van a megyei matricák év eleji bevezetése óta eltelt időszak gyakorlati tapasztalatainak áttekintése. A felülvizsgálat várhatóan nem érinti majd az e-matricás rendszerben alkalmazott díjszinteket. Egészen bizonyosan nem okoz áremelkedést a díjköteles szakaszok körének bővítése az idén átadott, a gyorsforgalmi hálózatba kapcsolódó utakkal (M43-as, Makó–országhatár és M85). Az már látszik, hogy az autósok körében a harmadik legnépszerűbb e-matricatípus lett az idén januárban bevezetett megyei változat. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató arról is tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy a megyei matrica olyanokat is a díjköteles utakra vonzott, akik eddig nem közlekedtek ilyeneken.
Jövőre tehát nem változnak az országos közlekedési eszközök tarifái, és vélhetően a nagyvárosokban is rövidesen eldől, hogy változnak-e a tömegközlekedés árai. A fővárosban a 2015. augusztus 31-től fennálló díjszabás van érvényben. „Jövőbeni tarifaemelésről szóló döntés nincs” – válaszolta a napokban lapunknak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. arra a kérdésre, hogy tervezik-e a közösségi közlekedési eszközök tarifáinak emelését 2016 elején vagy az év során. Ahogyan az országos közlekedési cégeknél, úgy BKK-nál is részben arra hivatkoztak, hogy elsősorban fegyelmezett költséggazdálkodással, a bevételbeszedés hatékonyságának növelésével, a szolgáltatási szint fokozatos emelésének nyomán növekvő utasszámból adódó többletbevételekkel kompenzálják a költségek változását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.