Mostanáig tizenöt légitársaságra szabott ki mélyalvási díjat a Budapest Airport Zrt. (BUD) – közölte a társaság adatait a Világgazdaság megkeresésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
A statisztikából kiderül, hogy az érintett légi közlekedési vállalatok összesen 176 olyan műveletet hajtottak végre, amely beleesett az úgynevezett mélyalvási – éjfél és hajnali öt óra közötti – időszakba.
Ezt egy négy hónappal ezelőtt bevezetett szabályozás – bizonyos kivételekkel – megtiltotta. Ezért a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég összesen 35,4 ezer euró (csaknem 12 millió forint) bírságot szabott ki a vállalatokra. Ezeket név szerint nem nevezte meg a BUD.
Az ITM arról is beszámolt, hogy a légitársaságok a teljes összeget befizették, és egyetlen esetben sem vitatták a számlán szereplő összeget. Ezt a tételt – amely a társaság légügyi hatóság által jóváhagyott, hivatalos díjszabályzatának részét képezi – kizárólag a Budapest Airport jogosult megállapítani.
A teljesítését megtagadni vagy azzal szemben jogorvoslattal élni éppen ezért nincs mód. A reptér üzemeltetője vállalta, hogy az így befolyt összeget teljes egészében a legújabb, önkéntes zajszigetelési programjának megvalósítására fordítja:
2016 és 2019 között 1500 ingatlantulajdonos számára ajánlott fel a Budapest Airport ablakszigetelést 150 millió forint értékben, 2020-ban pedig újabb 1500 háztartás számára nyílik meg a lehetőség.
A mélyalvási díj bevezetéséről a légi közlekedésből származó budapesti zajterhelés csökkentése érdekében a szakmai szereplők és az érintett önkormányzatok bevonásával tavaly áprilisban megalakult Légiközlekedési és Repülőgépipari Tanács döntött.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság hétfői számában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.