Az elismerést elnyert városoknak az OKM 1-1 millió forintot ajánlott fel, a Magyar Turizmus Zrt. pedig a Kulturális Turizmus Évének keretében valamennyi kommunikációs csatornáján keresztül egész éven át népszerűsíti a városok turisztikai kínálatát. Az MT Zrt. egy nagyközönségi játékot is tervez a két város népszerűsítésére, amelynek részleteit a városokkal történő későbbi egyeztetés alapján dolgozza ki.
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium hirdetett pályázatot a „Kultúra Magyar Városa 2009” cím elnyerésére az Önkormányzati Minisztérium, a Külügyminisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a Megyei Jogú Városok Szövetsége, valamint a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetségével együttműködésben. A „Kultúra Magyar Városa” címre 2005 óta évente egy alkalommal, lakosságszám szerint 3 kategóriában – megyei jogú városok, 10 ezer lakos feletti, 10 ezer lakos alatti – pályázhatnak a városok önkormányzatai.
A döntésnél figyelembe veszik a város kulturális aktivitását, a városfejlesztési tervek kulturális elemeit, a kulturális beruházásokat, a kortárs művészet és kreatív ipar szerepét és teljesítményeit, a város külső-belső kapcsolatait, kulturális turisztikai helyzetképét (például fesztiválok, kulturális turisztikai programok), a turisztikai infrastruktúra meglétét, állapotát, valamint a fenntartható fejlesztések és az esélyegyenlőség meglétét.
Idén két kategóriában ítélte oda a szakmai zsűri a díjakat: a megyei jogú városok kategóriában Szombathelynek, a 10 ezer lakos feletti kategóriában Balatonfürednek. A „Kultúra Magyar Városa” címet eddig Kecskemét, Keszthely, Vasvár (2005), Székesfehérvár és Sárospatak (2006), valamint Miskolc, Gyula és Tokaj (2008) városa nyerte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.