A vetélkedőn idén tizenegy európai ország: Ausztria, Belgium, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Szlovákia és Törökország vesz részt. A másodízben meghirdetett versenyre több mint 600 diák nyújtotta be ötleteit. Minden országban külön országos döntőt rendeznek, s ezeknek a győztesei találkoznak egymással az áprilisi döntőn.
A vetélkedő feladatként azt kellett megjeleníteniük a versenyzőknek, hogy milyen lesz az élet 2050-ben, és milyen innovatív termékötleteket és üzleti megoldásokat vezetnének be a jövőben. A tíz legjobb magyar csapatot a Henkel meghívta a Budapesten rendezett országos döntőre. A Magyarország különböző részeiről érkező hallgatók a Henkel vezetőiből álló zsűrinek mutatták be ötleteiket és elképzeléseiket.
A Budapesti Műszaki Egyetem négy, a Budapesti Műszaki Főiskola, a Debreceni Egyetem és a Modern Üzleti Tudományok Főiskola egy-egy csapattal képviseltette magát a döntőben. Döntőbe jutottak olyan vegyes csapatok is, melyek tagjai a Budapesti Gazdasági Főiskola, a Budapesti Kommunikációs Főiskola, az ELTE és az IBS hallgatói közül kerültek ki.
„Nagyon jó volt látni, hogy a fiatalok munkáikban különösen nagy hangsúlyt helyeztek a fenntarthatóságra. Olyan termékeket, megoldásokat javasoltak, melyek takarékoskodtak az energiával és a vízzel, újrafelhasználhatóak, és az emberi egészség védelme és a környezet kímélete nagy szerepet játszott a kialakításukban” – mondta Deák Ferenc, a vállalat ügyvezető igazgatója, aki részt vett a zsűri munkájában. „A döntőbe jutott magyar csapatok ötletei kivétel nélkül olyan új terméket vagy folyamatot, és hozzájuk kapcsolódó marketingstratégiát dolgoztak ki, melyeket a jövőben várható nehézségek például energia,- vízhiány elhárítására készítettek.” A nemzetközi döntőbe jutott BME Mano csapata – melynek tagjai Elekes Kinga, Hajmási Erika és Schall Dóra – eredeti ötleteivel és magabiztos bemutatójával győzte meg a zsűrit, munkájuk jutalmaként egy-egy laptopot kaptak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.