A főpolgármester mintegy öt órán keresztül egyeztetett a közlekedési társaságról és a fővárosi nagyberuházásokról. A városvezető bíztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet.
A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan - meg nem nevezett - lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferencia-sorrendjéről. "Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni" - szögezte le Tarlós István.
Mint arról beszámoltunk, július 5-én a fideszes többség szavazta le ugyanis a két budapesti főpolgármester-helyettes javaslatát, amellyel ki lehetett volna vetni a főváros bizonyos zónáiban a dugódíjat. Ez nem jelenti azt, hogy semmiképp nem kell majd fizetni a behajtásért, de a jogszabályi megalapozottságra még várni kell. A javaslatot módosító indítványként nyújtották be a közlekedési tárgyú törvénycsomaghoz.
Tarlós István főpolgármester előszeretettel mutogat vissza elődjére, mondván, Demszky Gábor kötött olyan szerződést, amely szerint ha nincs dugódíj vagy bármilyen azt pótló bevétel, mint a hídpénz, akkor Budapest elveszít 180 milliárd forintnyi támogatást az Európai Uniótól. Ez részben igaz is. Csakhogy a sokat idézett, ám annál kevesebbszer bemutatott 2009-es közlekedésfejlesztési terv, amelyet bevontak a szerződésbe, konkrétan nem mondja ki, hogy dugódíj kell.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.