Jelentősen javult és az utóbbi több mint 17 év legerősebb szintjére emelkedett februárban a Conference Board fogyasztói bizalmi indexe az Egyesült Államokban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint februárban 130,8 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index a januári 124,3 pontról. Utoljára 2000 novemberében mértek ennél magasabb értéket, akkor 132,6 ponton állt az index értéke.
Elemzők enyhe javulásra számítottak, 126,2 pontot vártak februárról.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 162,4 pontra ugrott az előző havi 154,7 pontról, a várakozások mutatója pedig 109,7 pontra emelkedett a januári 104,0 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott, hogy a közelmúltbeli tőzsdei ingadozások dacára a fogyasztók derűlátóbbak az üzleti és a munkaerőpiaci helyzet rövidtávú kilátásait, csakúgy mint önnön pénzügyi helyzetüket illetően. Összességében a fogyasztók meglehetősen bíznak abban, hogy a gazdaság erős ütemben bővül a következő hónapokban.
A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
Az amerikai gazdaság 2,6 százalékkal nőtt a tavalyi negyedévben, a munkanélküliségi ráta pedig 17 éves mélypontra, 4,1 százalékra süllyedt. A tavalyi egész évet tekintve az amerikai gazdaság 2,3 százalékkal növekedett az előző évi 1,5 százalék után.
https://www.vg.hu/vallalatok/kevesebb-lakast-vesznek-az-amerikaiak-802479/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.