BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az amerikai fogyasztók hangulata változatlan

Nem változott az amerikai fogyasztók hangulata májusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.

A fogyasztói hangulatindex 98,8 ponton stagnált. Elemzők enyhe romlásra, 98,5 pontra számítottak.

Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 89,5 pontra emelkedett az áprilisi 88,4 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 114,9 pontról 113,3 pontra esett.

Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,8 százalékra nőtt az előző havi 2,7 százalékról,

míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékon stagnált.

A mutatók romlása elsősorban azokkal az aggodalmakkal függ össze, hogy az amerikai gazdaságot kedvezőtlenül befolyásolhatja Donald Trump amerikai elnök kereskedelempolitikája.

Richard Curtin, a felmérés vezetője az adatokhoz fűzött értékelésében rámutatott, hogy nem változott érdemi mértékben sem a jövőbeni, sem a jelenlegi helyzet megítélése. Ami érdekes lehet az az, hogy

kissé nőttek a rövid távú inflációs várakozások, romlottak a jövedelmi várakozások, a munkanélküliségi ráta esetében pedig a jelenlegi, évtizedes mélypontot jelentő szinten stabilizálódtak a várakozások.

Az adatok alapján arra lehet következtetni, hogy a következő fél évben reálértéken számolva 2,7 százalékkal nőnek a személyes fogyasztási kiadások.

A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.

A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felmérés keretében legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjú keretében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.