Jó eséllyel a bevásárlóutcákban válhat valóra elsőként a budapesti vállalkozói üzleti közösség víziója, amelyet a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara vállalkozása, a BUM Nonprofit Kft. képvisel. A Világgazdaság kérdésére a tematikus- és bevásárlóutca-menedzsmenttel 2014 óta foglalkozó társaság igazgatója, Antal Attila kifejtette, hogy a főváros májusban elfogadott smart city stratégiájával összhangban, az élhető, komfortos okosvárosok működését megalapozó, egyre hangsúlyosabb együttműködések egyike lehetne az üzleti közösség. Szemben a smart city koncepciók korábbi, elsősorban a digitális alkalmazásokról, az infokommunikációs lehetőségekről szóló megközelítésével, amelynek középpontjában az e-jegyek, a digitális parkolás és a többi, új lehetőségeket teremtő innováció, vagyis a technika állt, mára az emberre és környezetére terelődött a fókusz.
Ennek nyomán olyan megközelítés mentén dolgoznak a döntéshozók, amely a városi életminőség javítását, az erőforrásokkal való okos gazdálkodást optimalizálja. Ez egyfajta paradigmaváltás: már nem arról születnek koncepciók, hogy mit kell csinálni, hanem arról, hogy miként kell cselekedni.
A tematikus-, avagy bevásárlóutca-koncepció egyik lényeges eleme, az üres üzlethelyiségek hasznosításának menedzselése is az erőforrásokkal való okos gazdálkodást és a fenntarthatóságot szolgálja. Célja, hogy ne újabb és újabb plázák épüljenek, hanem a meglévő épített környezet teljen meg élettel – mutat rá az újfajta megközelítés lényeges elemére Antal Attila.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.