A pékáruk esetében is változtak a vásárlási szokások a járvány erősebb hullámai során, ritkábban térnek be a pékségekbe a vevők, ekkor viszont többet vásárolnak
– mondta a VG-nek Ludwig Klára, a Jókenyér márkát tulajdonló Ludwig & Mentesi Sütőipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője. A járvány kezdetekor és a lezárt időszakokban főként csak kenyeret vettek a vásárlók, az édes termékek és a kiflik, zsemlék forgalma némileg visszaesett, amelyet részben a távoktatás is eredményezett, hiszen nem kellett uzsonnát csomagolni a gyerekeknek.
A pékség forgalmát azonban nagyban segítik az ágazatot uraló fogyasztói trendek, emiatt is népszerűek a Jókenyér adalék- és színezékmentes termékei, a kenyereket saját kovásszal készítik, a teljes kiőrlésű liszteket helyben őrölik, vagyis tisztított rozs és búza érkezik az üzembe. Továbbá a termékek előállításához csak vajat használnak, margarint nem, és helyben készítik a töltelékeket, nem pedig előre vásárolják más gyártóktól.
Ludwig Klára szerint a felsoroltak sok egészségtudatos vásárlónál döntő fontosságúak, ugyanakkor nem a vásárlói szokásokra reflektálva alakították át a termékeket. A pékséget 1994-ben alapította a pék végzettséggel rendelkező Ludwig Klára és német származású mesterpék férje azzal a céllal, hogy meghonosítsák a német kenyérkultúrát, amelynek alapját a rozsos magvas termékek alkotják. Első generációs pékek lévén maguk építették az 50 négyzetméteres sütödéjüket Solymáron, hatféle kenyeret lehetett megtalálni kezdetben a választékban.
Az első megrendelő egy sajtszaküzlet volt, amelynek a nemzetközi tapasztalattal rendelkező tulajdonosa ismerte és szerette a rozskenyereket, majd olyan szállodáknak lettek beszállítói, amelyek külföldi vendégköre igényelte, hogy kenyérben is legyen választék. A CBA üzleteiben már 1996-ban megjelent a márka, de ma már országszerte ott van többek között a Lidlben is.
A pékség ügyvezetője szerint egészséges növekedést mutatott fel a cég az elmúlt 27 évben, az első nagyobb lépést 2000-ben tették meg, amikor az 50 négyzetméteres sütödét lecserélték egy 350 négyzetméteres üzemre, majd kilenc évvel később felépítettek egy 3500 négyzetméteres gyárat Pilisszentivánon, amely ma is a pékség központja. A vállalkozás körülbelül 170 főt foglalkoztat, kilenc saját bolttal és ugyanennyi franchise üzlettel rendelkezik.
„Jókor indultunk jó irányba, a rendszerváltás után ugyanis sorra szűntek meg a nagy kenyérgyárak és alakultak a kis sütödék,
ahogy a mi pékségünk is, és ugyan még mindig a kakaós csiga és a túrós táska az örök kedvenc, nagyon sokat változtak az igények, valamint a vásárlók tudatossága" – emelte ki lapunknak Ludwig Klára. A sütöde a következő generációnak is szeretné megmutatni működését és a pékáruk készítésének folyamatát, így létrehoztak a pilisszentiváni üzemben egy gyerekpékséget több mint hat éve. Sok harmadikos osztály tartja ott a kenyérsütéssel és a gabona feldolgozásával foglalkozó biológiaóráját, de számos különböző korosztály tölt az üzemben projektnapot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.