BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A pékségek sem úszták meg a járvány hatását

A vásárlói tudatosság terjedésének is köszönhető a Jókenyér 27 éves sikere - mondta a VG-nek Ludwig Klára, a Jókenyér márkát tulajdonló Ludwig & Mentesi Sütőipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője.

A pékáruk esetében is változtak a vásárlási szokások a járvány erősebb hullámai során, ritkábban térnek be a pékségekbe a vevők, ekkor viszont többet vásárolnak 

– mondta a VG-nek Ludwig Klára, a Jókenyér márkát tulajdonló Ludwig & Mentesi Sütőipari és Kereskedelmi Kft. ügyvezetője. A járvány kezdetekor és a lezárt időszakokban főként csak kenyeret vettek a vásárlók, az édes termékek és a kiflik, zsemlék forgalma némileg visszaesett, amelyet részben a távoktatás is eredményezett, hiszen nem kellett uzsonnát csomagolni a gyerekeknek. 

A pékség forgalmát azonban nagyban segítik az ágazatot uraló fogyasztói trendek, emiatt is népszerűek a Jókenyér adalék- és színezékmentes termékei, a kenyereket saját kovásszal készítik, a teljes kiőrlésű liszteket helyben őrölik, vagyis tisztított rozs és búza érkezik az üzembe. Továbbá a termékek előállításához csak vajat használnak, margarint nem, és helyben készítik a töltelékeket, nem pedig előre vásárolják más gyártóktól. 

Ludwig Klára szerint a felsoroltak sok egészségtudatos vásárlónál döntő fontosságúak, ugyanakkor nem a vásárlói szokásokra reflektálva alakították át a termékeket. A pékséget 1994-ben alapította a pék végzettséggel rendelkező Ludwig Klára és német származású mesterpék férje azzal a céllal, hogy meghonosítsák a német kenyérkultúrát, amelynek alapját a rozsos magvas termékek alkotják. Első generációs pékek lévén maguk építették az 50 négyzetméteres sütödéjüket Solymáron, hatféle kenyeret lehetett megtalálni kezdetben a választékban.

Az első megrendelő egy sajtszaküzlet volt, amelynek a nemzetközi tapasztalattal rendelkező tulajdonosa ismerte és szerette a rozskenyereket, majd olyan szállodáknak lettek beszállítói, amelyek külföldi vendégköre igényelte, hogy kenyérben is legyen választék. A CBA üzleteiben már 1996-ban megjelent a márka, de ma már országszerte ott van többek között a Lidlben is. 

A pékség ügyvezetője szerint egészséges növekedést mutatott fel a cég az elmúlt 27 évben, az első nagyobb lépést 2000-ben tették meg, amikor az 50 négyzetméteres sütödét lecserélték egy 350 négyzetméteres üzemre, majd kilenc évvel később felépítettek egy 3500 négyzetméteres gyárat Pilisszentivánon, amely ma is a pékség központja. A vállalkozás körülbelül 170 főt foglalkoztat, kilenc saját bolttal és ugyanennyi franchise üzlettel rendelkezik.

„Jókor indultunk jó irányba, a rendszerváltás után ugyanis sorra szűntek meg a nagy kenyérgyárak és alakultak a kis sütödék, 

ahogy a mi pékségünk is, és ugyan még mindig a kakaós csiga és a túrós táska az örök kedvenc, nagyon sokat változtak az igények, valamint a vásárlók tudatossága" – emelte ki lapunknak Ludwig Klára. A sütöde a következő generációnak is szeretné megmutatni működését és a pékáruk készítésének folyamatát, így létrehoztak a pilisszentiváni üzemben egy gyerekpékséget több mint hat éve. Sok harmadikos osztály tartja ott a kenyérsütéssel és a gabona feldolgozásával foglalkozó biológiaóráját, de számos különböző korosztály tölt az üzemben projektnapot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.