A vásárlók több mint 60 százaléka szakította már meg azért épp aktuális online rendelését, mert a webáruház által vállalt házhoz szállítási időt túl hosszúnak találta. A webshopok felhasználóinak döntő többsége pedig szívesen vásárol legközelebb is azon a felületen, ahol elégedett volt a kiszállítás gyorsaságával – derül ki az adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott DoDo csehországi kutatásából. A 18-60 éves korosztályban, 614 fő részvételével készült felmérés a Perfect Crowd által végzett kvantitatív kutatás az online vásárlási szokásokat vizsgálta.
A vásárlók mintegy 90 százalékát befolyásolja a márkák megítélésében a kiszállítás sebessége, ezt minden olyan szereplőnek figyelembe kell venni az e-commerce szektorban, aki meg szeretné őrizni versenyképességét.
– összegezte a felmérés tanulságait Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője. A kiszállítások gyorsasága ma már jelentősen befolyásolja az online vásárlói döntéseket. A felmérés eredményeiből kitűnik, hogy az elvárt időn belül, gördülékenyen teljesülő rendelésekkel kapcsolatos pozitív tapasztalatok nagymértékben hozzájárulnak a vásárlói hűség erősítéséhez.
A vásárlók több mint négyötöde lenne hajlandó búcsút inteni a megszokott webáruházaktól, ha egy hasonló árszínvonalú versenytárs kedvezőbb házhoz szállítási feltételeivel találkozik.
Míg a megkérdezettek közel 30 százaléka szakítja meg vásárlását akkor, ha túl drágának találja a terméket, addig 61 százalékuk hagyja félbe a vásárlást, ha a szállítási idő hosszabb volt az elvártnál. A gyors házhozszállítás pedig különösen fontos a gyógyszerek, az élelmiszerek, a sportszerek és az állateledelek rendelése esetén.
A gyors kiszállítás mellett a termék nyomonkövethetősége is fontos tényezőnek bizonyult. A felhasználók 71 százaléka szeretné tudni, merre jár a megrendelt áruval a futár. Azonban a kézbesítő viselkedése is fontos átvételkor minden második vásárló számára.
Az elmúlt években a DoDo saját fejlesztésű technológiák használatával gyorsította fel hazánkban is a rendelések teljesítésének folyamatát. A házhoz szállítások és az e-kereskedelem fenntarthatósága terén is előremutató lépést tett a cseh startup. Az „utolsó 2 kilométeres” kiszállítási elvnek köszönhetően ugyanis a társaság képes csökkenteni a futárok által megtett utak hosszát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.