BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Szerencsejáték Zrt. lett a magyar e-sport-válogatott főszponzora

Szintet lépett a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség stratégiai együttműködése, miután a nemzeti lottótársaság a szövetség mellett az e-sport-válogatott főszponzora is lett. Az e-sport ma az egyik legdinamikusabban fejlődő szektor, Magyarországon mintegy 3,5 millióan játszanak valamilyen digitális platformon – hangzott el a szövetség és a Szerencsejáték Zrt. közös sajtóeseményén a budapesti Hidegkuti Nándor Stadionban.

Folyamatosan növekszik Magyarországon az e-sport ismertsége és népszerűsége, az e-sport-játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők – nyilatkozta Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség (Hunesz) elnöke a Szerencsejáték Zrt.-vel közösen tartott sajtóeseményen, ahol bejelentették, hogy a nemzeti lottótársaság a szövetség mellett az e-sport-válogatott főszponzora is lesz a jövőben.

Fotó: Szerencsejáték Zrt.

A Szerencsejáték Zrt. még 2020. augusztus 11-én emelte be az e-sportot a sportfogadási kínálatába, válaszként a pandémia okozta kihívásokra, mivel a járványidőszak alatt a fogadható élősportesemények száma radikálisan visszaesett. Rendkívül gyors piacra viteli fejlesztéssel, három hónap alatt tette a vállalat elérhetővé az e-sport-fogadást. A Tippmix földi és Tippmixpro online fogadási rendszerében a 11 legnépszerűbb hagyományos e-sport-játék, illetve a szimulátor típusú bajnokságok esetében további három sportág számos piaccal vált fogadhatóvá. Ezenfelül a Szerencsejáték Zrt. 2021 áprilisától egy weboldalt is indított a Tippmixpro.hu felületen.

Az e-sport-fogadás rendkívül népszerű a magyar fogadók körében is, ellentétben a nemzetközi trendekkel a hazai játékosok elsősorban a szimulációs pontokat, a FiFA és az NBA2K bajnokságot részesítik előnyben

– nyilatkozta Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója, aki rámutatott, hogy az e-sport dinamikus fejlődését a vállalat számai is alátámasztják: az elérhető 57 sportág fogadási játéka közül a negyedik helyen áll az e-sport, a bevezetés óta eltelt két évben a heti bruttó árbevétel csaknem megháromszorozódott.

Fotó: Kallus György/Világgazdaság

Elhangzott az eseményen, hogy az e-sport-piac globálisan és Magyarországon is évről évre folyamatosan nő, ma már az EU polgárainak nagyjából fele játszik rendszeresen különböző digitális platformokon. A játékosok számának növekedésével pedig a játékra fogadók száma is emelkedik, 2021-ben már közel félmilliárdan követték a közvetítéseket. Az e-sport-fogadási piac nagyságát 2020-ban globálisan 12,9 milliárd dollárra becsülték, a Szerencsejáték Zrt. hazai e-sport-fogadási árbevétele 2021-ben 18,4 milliárd forint volt, ez a sportfogadási árbevétel 5 százalékát teszi ki.

Biró Balázs György szerint idén szinte biztos, hogy átlépi a 20 milliárd forintos értékhatárt.

Hazánkban az e-sportra fogadók többsége nem kizárólag e-sportra fogad, hanem a hagyományos sportfogadásban is aktív. A nemzeti lottótársaság adatai szerint Magyarországon a sportszimulációk a népszerűbbek, míg világszinten a stratégiai és akciójátékok uralják a fogadási piacot.

A sajtótájékoztatón bemutatkozott a 21 fős magyar e-sport-válogatott, amelynek tagjai az idei Európa-bajnokságot követően is javában készülnek a nemzetközi megmérettetésekre, köztük a 14. IeSF Világbajnokságra, amelyet november 30. és december 12. között Balin rendeznek meg.


 


 


 


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.