BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem titok a fizetés az álláshirdetésekben

A fizetés titokban tartása nemcsak a jelentkezők, de a munkáltatók idejét is rabolhatja, amikor a felvételi folyamat végén derül csak ki, hogy az egész eljárás hiábavaló volt.

Közel másfélszeresére nőtt idén azoknak a Profession.hu felületére feltöltött álláshirdetéseknek a száma, amelyekben nyilvánossá teszik a fizetést – derül ki a cég keddi közleményéből.

Budapest 2020.11.24.
PannonWork munkaerőkölcsönző
álláshirdetés
Munkaerő kölcsönzés, munkaerő közvetítés, diákmunka
foto: Kallus György/Világgazdaság
Fotó: Kallus György / VG

Az állásközvetítő vállalat szerint ezekre a hirdetésekre akár 50 százalékkal több jelentkezés is érkezhet, ráadásul a fizetést nem titkoló hirdetések a teljes munkaerőpiacra is jótékony hatást gyakorolhatnak.

A Profession.hu kutatása arra is rámutat, hogy 

a munkavállalók 82 százalékát a magasabb munkabér ösztönzi váltásra, ezért munkakeresés közben 70 százalékukat zavarja, ha a hirdetésben nem szerepel információ a fizetésről. 

Ha arra csak a felvételi folyamat végén derül fény, akkor elképzelhető, hogy a munkáltatók idejét is feleslegesen emésztette a folyamat.

„A Profession.hu több mint tíz éve a transzparens fizetések egyik legelkötelezettebb támogatója és ösztönzője. Számos nemzetközi példából ismerjük, hogy az átlátható bérezés sok szempontból tehermentesíti a vállalatokat, segít az álláskeresőknek döntésük meghozatalában, hatékonyabbá teszi a munkaerőpiac működését és fehéríti a gazdaságot. Ezért és az aktív álláskeresők arányának növelése céljából idén tavasszal kötelezővé tettük a bérsávok megadását bizonyos online feladott hirdetéstípusoknál. Azóta már minden ötödik hirdetésben megjelenik a fizetés is” – mondta Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.

Éppen ezért keddtől az oldalon mindenki számára ingyenesen elérhetővé válik a bérigényelemzés nevet viselő szolgáltatás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.