Nagyon jól fest az idei kép is a hazai motorpiac szempontjából: a DataHouse adatai szerint október végéig összesen 4737 új motorkerékpár kapott rendszámot Magyarországon,
ami 10,5 százalékos bővülés az egy évvel korábbi 4287 darabhoz képest.
Ezzel az is biztossá vált, hogy – folytatva a több éve tartó tendenciát – az idei évet is bővüléssel zárja a hazai motorpiac: tavaly ugyanis 4600 kétkerekűt helyeztek forgalomba, és ezt a volument már a tizedik hónap végéig sikerült túlszárnyalni. A motorok iránti stabil kereslet több okkal is magyarázható lehet: az egyik, hogy egyre többen jönnek rá arra, hogy a motorkerékpár az egyre nehézkesebb városi közlekedésben igen nagy segítség lehet, a másik pedig, hogy még mindig nagyon nagy lehet a kihasználatlan potenciál a piacon. Az utóbbit jól szemlélteti, hogy a 2008-as pénzügyi válság óta – amikor a kereslet hirtelen a töredékére zuhant – csak nagyon lassú ütemben épül újra a piac, évi néhány száz darabbal nő az itthon eladott motorok száma.
Ami a márkákra és a motorkerékpár-kategóriákra vonatkozó adatokat illeti, az eddig ismert adatok szerint nincs sok változás: a nagymotoroknál még mindig a japán gyártóké a legnagyobb szelet, az egyes kategóriák között pedig a túraendurók a legnépszerűbbek. A DataHouse első féléves adatai alapján kijelenthető:
A magyarok kedvenc újmotor-márkája a Honda, amely idén, az első fél évben több mint ezer új motort helyezett forgalomba, és a piac harmadát tudhatja magáénak.
Ez a teljesítmény egyébként közel 60 százalékkal múlta felül a 2021 első fél évében mértet, és 94 százalékkal 2020 azonos időszakáét. A második helyen a Yamaha áll 444 új motor forgalomba helyezésével és 14,3 százalékos piaci részesedéssel. A márka esetében 15, illetve 18 százalékos volt a növekedés az idei első fél évben a 2021–2020-as évhez képest. A dobogó harmadik fokán a BMW áll 383 járművel – a márka esetében 7, illetve 2 százalékos a csökkenés a korábbi évekhez képest. A dobogósokat a Kawasaki (172 motor), a Suzuki (171 motor) és a KTM (162 motor) követi. Közülük a Suzuki szenvedte el a legnagyobb esést: tavaly még 327 új motort helyezett forgalomba az első fél évben, de 2020-ban is elérte a 271-et.
Az is igaz, hogy a használt motorok magánimportja változatlanul nagyon erős Magyarországon: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2020-ban 7389 ilyen járművet regisztráltak,
ami ugyan jóval kevesebb volt az egy évvel korábbi, bő 8,5 ezernél, ám a visszaesés jórészt a koronavírus-járvány hatásával, és nem a kereslet csökkenésével magyarázható. Közben a hazai motorpark is nagyon gyors ütemben gyarapszik. A KSH adatai szerint az idei első fél év végén már 214,2 ezer motor volt forgalomban Magyarországon, ami több mint 21 százalékos emelkedés a három és fél évvel korábbi – tehát 2018 végi – állapothoz képest. A darabszám növekedése azonban nem járt együtt a motorpark átlagos korának csökkenésével, a statisztikai hivatal által kalkulált átlagéletkor éppen 20 év felett járt az év közepén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.