A Fővárosi Kormányhivatal kezdeményezésére a Kúria a végleges döntésének meghozataláig, azonnali jogvédelem keretében megtiltotta a XVIII. kerületi önkormányzat által kivetett légiutas-adó alkalmazását. A kormányhivatal azért fordult a Kúriához, mert a Szaniszló Sándor (DK) vezette önkormányzat a légiutas-adóról szóló rendelkezéseivel jogszabályellenes helyzetet teremtett, és azt a törvényességi felhívásban szabott határidőn belül nem szüntette meg, sőt, jelezte, hogy alapvetően nem ért egyet a kormányhivatal álláspontjával.
Ahogyan azt a Világgazdaság többször is megírta, a XVIII. kerület ezerforintos adóját a kormányhivatal munkatársai és iparági, valamint adószakértők mellett a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége is jogsértőnek találta. Bár az ellenzéki vezetésű kerület intenzív kampányba kezdett, hogy mire költené a "kerület pénzét", a 2023-as költségvetési rendelet a légiutas-adó tekintetében még bevételi előirányzatot sem tartalmaz, a jegyzőkönyv szerint a „felelős tervezés elvét” figyelembe véve.
Szaniszló Sándor közösségi oldalán indulatosan reagált a Kúria döntésére, többek között azt kifogásolta, hogy éjjel jelent meg a Magyar Közlönyben a légiutas-adóval kapcsolatos végzés – a legfrissebb Magyar Közlönyöket egyébként késő este hozzák nyilvánosságra, ezt egy ilyen rutinos politikusnak, a DK fővárosi frakcióvezetőjeként Szaniszló Sándornak is tudnia kellene.
A polgármester újabb utakat dobott be a "közösbe", most éppen a Halomi utat, amit felújítanának a – szavak szintjén, írásbeli bizonyíték nélkül – 7 milliárd forintra tervezett bevételből. Ez nem meglepő, a kerület mindent bevet, a közösségi médiában hirdetve már gördeszkapályákat is építene a ferihegyi utasoktól beszedett pénzből. Szaniszló Sándor szeret európai városokkal példálózni, ám összeállításunkból kiderül, a zaj- és környezetvédelemre beszedett pénzből legfeljebb Dominikán aszfaltoznak.
A DK-s politikus többször is kiemelte, szerinte a kormány áll az ügy mögött, valójában viszont a Világgazdaság által megszerzett dokumentumokban a légitársaságok jogászai hosszan sorolják, miért szabálytalan a légiutas-adó, a Wizz Air, a Ryanair és a Smartwings is a kormányhivatal mellé állt, ahogyan a földi kiszolgálók és a Budapest Airport is ellenzi, jogsértőnek tartja az adót.
Az önkormányzatnál továbbra sem hajlandók válaszolni a Világgazdaság kérdéseire, ám korábban elértük Lévai István Zoltánt, a Fidesz–KDNP Budapest 15. számú egyéni választókerületének elnökét, aki megerősítette, a kerület fideszes képviselői nem szavazták meg a légiutas-adót, mert az önkormányzat nem győzte meg őket arról, hogy jogszerű és megvalósítható az intézkedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.