A jelenleg zajló és a jövőben induló beruházásokkal Debrecen második központtá nőheti ki magát Magyarországon. A BMW-gyár építése, az EVE Power kínai akkumulátorgyártó vállalat érkezése, valamint a vasúti infrastruktúra-fejlesztések hatására a város Kelet-Európa egyik legnagyobb ipari intermodális terminálja lehet, valamint a magyar gazdasági fejlődés egyik motorja.
A külgazdasági és külügyminiszter, Szijjártó Péter a Hajdú-Bihar Vármegyei Hírportálnak adott interjút a debreceni fejlesztésekről.
A tárcavezető elmondta, hogy terveik szerint Debrecen az ország keleti felének központja lesz. Szijjártó Péter szavaiból arra lehet következtetni, hogy egy második fővárost látnak benne, amely Budapesthez hasonlóan képes lehet a határokon túlról is munkaerőt, tudást, valamint beruházásokat vonzani az országba.
Debrecen városának minden szükséges adottsága megvan ahhoz, hogy egész Kelet-Közép-Európában vezető pozíciót vehet fel
– vélekedett Szijjártó Péter.
Szijjártó elárulta, min múlik alapvetően az európai gazdaság jövőjeElkészült a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó vasúti infrastruktúra-fejlesztések első üteme. |
A miniszter megnyugtatta a debrecenieket, hogy
a jelentős mértékű ipari fejlesztések nem befolyásolják majd a hétköznapi életüket.
Elmondta, hogy a gyárakhoz tervezett és már épülő elővárosi vasúti infrastruktúra és az ehhez tartozó állomások célja, hogy tehermentesítse Debrecen központját, valamint a gyárak számára is gyors és egyszerű logisztikát biztosítson.
Debrecen mellett az EVE Power akkumulátorgyárán kívül a CATL is üzemet épít, ami Szijjártó Péter szerint egy távolabbi probléma megoldásának a kulcsa. A miniszter kifejtette, hogy az autóipar jelen pillanatban is átalakul, az elektromos meghajtásé a jövő. Szerinte ez mindenképpen a jelenlegi autóipari munkahelyek nagy részénék megszűnését hozza majd magával. Az autóipar a tárcavezető szerint világszerte rengeteg embernek ad munkát, így
a jövőben azok az országok maradnak majd talpon, amelyek már most biztosítják a hagyományos autóiparból kieső munkaerő foglalkoztatását az új, elektromos autóiparban.
Szerinte ezért fontos, hogy Debrecen mellett a BMW-gyárral együtt két nemzetközi cég akkumulátorgyára is megjelenik.
A miniszter hozzátette, hogy megérti azokat, akik most aggódnak az új gyárak miatt. Szerinte fontos, hogy a figyelembe vegyék a helyiek érdekeit, illetve az is, hogy az aggódó polgárokat megnyugtassák, hogy nincs mitől félniük. Példának hozta fel a győri Audi-gyárat, amely miatt akkoriban sokan tiltakoztak, és a gyárépítés miatt felvert porral magyarázták a légzési nehézségeket. Szijjártó Péter szerint az aggodalmak akkor is megvoltak, de ma már minden győri örül, hogy ott van nekik az Audi.
Sok országnak van második fővárosa – Debrecen nem az első ilyen lenneVezető kormánypolitikusok vetették fel komolyan a gondolatot a napokban, hogy Debrecent Magyarország második fővárosává kellene fejleszteni. Egyáltalán nem ritka a világban, hogy egy országnak nem egyetlen központja van, sőt számos olyan ország is létezik, ahol hivatalosan is egynél több főváros létezik. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.