BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyar kávépiac kétszázmilliárd forintra duzzadt

Rengeteg kávét isznak a magyarok, de a prémiumkategóriás termékek csak a piac nyolc-kilenc százalékát uralják. A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. közleményében azt írta, hogy évi kétszázmilliárd forintos piac lett a kávé Magyarországon. A cég ügyvezető igazgatója azt is elmondta, hogy a hozzájuk tartozó Costa Coffee újranyithat az országban.

Magyarországon a kávépiac éves becsült értéke meghaladja a 200 milliárd forintot, ezen belül 8-9 százalék a prémiumkategória aránya – mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója Budapesten. Békefi László hozzátette, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. kávé márkáival (a prémiumkategóriába tartozó Costa Coffee és Caffé Vergnano) a teljes kávépiac körülbelül 2-2,2 százalékát fedi le.

People,Drinking,Coffee,High,Angle,View
Fotó: Shutterstock

Arra is kitért, hogy 

a teljes kávépiacon belül a kiskereskedelem 85-86 milliárd forintos, a HoReCa (vendéglátás) szektor pedig 110-120 milliárd forintos forgalmat generál.

Békefi László kérdésre elmondta, arra számítanak, hogy a közeljövőben újranyit a Costa Coffee franchise hálózata egy új franchise-partnerrel.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. teljes kávéportfóliója a vendéglátásban körülbelül 2200, a kiskereskedelemben pedig 2400 üzletben van jelen. Ezen belül több mint 300 vendéglátóhelyen és több mint 200 kiskereskedelmi üzletben érhető el az országban a Caffé Vergnano – mondta Békefi László.

A cég tavaly 166 milliárd forint nettó árbevételre tett szert, ami nagyjából 50 százalékos növekedés éves összevetésben. Az idei adatok szerint tudják tartani ezt az 50 százalékos növekedési ütemet, jövőre pedig további 30 százalékos árbevétel-emelkedésre számítanak – ismertette a cég ügyvezető igazgatója.

Újraindulhat a Costa kávézólánc

Újraindulhat a Costa kávézólánc, új franchise-partnerrel. A részletek egyelőre nem publikusak. A Coca-Cola HBC emellett a Vergnano márkát is nagyon tolja, nem véletlenül, amióta a csoporton belüli márka itthon 50 százalékos bővülést ért el.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint 

a Coca-Cola HBC Magyarország tavaly 3,63 milliárd forint nyereséggel zárt, 2021-ben 6,18 milliárd forintot tett ki az adózott eredménye.

A helyszínen kiadott közlemény szerint a Coca-Cola HBC Magyarország a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat ezer munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során csaknem 13 ezer embernek biztosít munkát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.