BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az AutoWallis importálja a kínai Geely csoport elektromos haszonjárműveit

A kínai haszongépjármű-márka, a Farizon 2016-ban indult és azóta nagy hangsúlyt fektet az új energiaforrások kifejlesztésére. A cég a teljesen zöld, vagyis nulla károsanyag-kibocsátású haszonjárművek megalkotására törekszik. A cég termékeit az AutoWallis importálja majd hazánkba, illetve hét másik régiós országba.

Az AutoWallis csoport megállapodott a Geely Auto Group által gyártott, új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról 8 közép-kelet-európai országban. A kínai Geely csoport a világ egyik legnagyobb autógyártója.

Fotó: Farizon Auto / Youtube

A megállapodás értelmében nyolc közép-kelet-európai országba importálja haszonjárműveket az AutoWallis. 

Magyarország mellett Ausztria, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia lett az egyezség része. 

A Geely Auto tulajdonában lévő, 2016-ban indult Farizon Kína első olyan haszongépjármű-márkája, amely új energiaforrásra épülő teljes termékpalettát kínál, így nehéz és könnyű haszongépjárműveket, buszokat, továbbá nevéhez kötődik a világ első M100 metanol meghajtású nehéz teherautójának kifejlesztése is. A Farizon a zöld, nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, és ehhez saját fejlesztésű hajtásrendszerekkel rendelkezik. 

A márka már jelen van Dél-Amerikában, a Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában, 2024-ben pedig megkezdte az európai terjeszkedését.

Terjed az elektromos autó, de a javítási költségek még nagy kockázatot jelenthetnek

Idén februárban több rekordot is megdöntött a hazai elektromosautó-piac, miközben világszinten is folytatódik a növekedés. Az amerikai Gartner kutatócég szerint ugyan hamarosan olcsóbb lehet egy elektromos autó előállítása, mint egy belső égésű motorral ellátotté, de a javítási költségek drasztikus emelkedését valahogy ki kellene védeni.

Az AutoWallis az elsők között lépett partnerségre olyan kínai márkákkal, mint a BYD és az MG. A vállalat folyamatosan vizsgálja a további üzletfejlesztési lehetőségeket annak érdekében, hogy a csoport 16 országos lefedettségét tovább növelje, és a Farizonnal 24-re bővülő márkakínálatát olyan innovatív és népszerű márkákkal szélesítse, melyek a következő időszak meghatározói lehetnek mind a forgalombővülést, mind pedig az eredménytermelő képesség fokozását tekintve

– mondta az AutoWallis csoport vezérigazgatója, Ormosy Gábor.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.