Már 914 vasúti kocsi érkezett meg az egyiptomi vasúti társasághoz (ENR) abból a megrendelésből, amelyet a Transzmasholding (TMH) csoporthoz tartozó TMH International AG, valamint a Magyar Vagon Zrt. konzorciuma kötött még 2018-ban, írja az Iho.
Az 1350 vasúti személyszállító kocsi megépítéséről szóló üzlet értéke több mint egymilliárd euró, vagyis körülbelül 400 milliárd forint, ezzel
a magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektjének számít.
A lap szerint Kamel Wazir egyiptomi közlekedési miniszter a napokban hivatalában fogadta Kovács Andrást, a kairói magyar külképviselet, illetve a gyártó cég vezetőjét. Wazir elmondta:
Az 1350-ből eddig 914 kocsi érkezett meg a megrendelőhöz. A felek a megbeszélésen tisztázták azt is, hogy a még le nem szállított kocsik mikor érkeznek meg Egyiptomba.
Az eredeti megállapodás szerint az öt különböző kivitelben készülő járműcsalád főbb részegységeit a Transzmasholding (TMH) tveri járműgyártó üzeme (TVZ) hozta volna létre, a kocsik egy részét is ott építenék meg, 678 kocsit pedig a kocsik egyik felét Tverben, másik felét pedig Magyarországon, a Dunakeszi Járműjavító Kft.-nél (DJJ) szerelnék készre.
Az első adag, még orosz gyártású kocsi 2019 októberében készült el, majd a 2020 első felében, részben Magyarországon is elvégzett különböző futópróbákat követően nyáron szállították a járműveket a célországba. Az első magyar előállítású kocsik építése 2020 őszén kezdődött meg Dunakesziben, 2021 februárjában hajózták át Egyiptomba. A háromszázadikat 2021 tavaszán vette át az ENR, a mennyiség egy részét már Magyarországon állították elő.
Az oroszok 2022. februári ukrajnai inváziója miatt az EU súlyos szankciókat rótt ki Oroszországra, melynek következtében a konzorcium tulajdonosi helyzete is jelentősen megváltozott az év júniusában. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a DJJ-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került, és azóta Ganz-MaVag Invest Zrt.-ként működik tovább. Ezenfelül a Transmashholding Hungary Kft.-ben is százszázalékos tulajdont szerzett, mely ezt követően Ganz-MaVag International Kft. néven folytatja tevékenységét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.