BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
A,Person,Is,Using,A,Credit,Card,Reader,To,Pay

Bankkártya nélkül nem megy: sok cég esik el vásárlóktól, ha csak készpénzes fizetésre ad lehetőséget

Versenyhátrányt okoz, ha egy üzlet nem ad lehetőséget az elektronikus fizetésre. Az OTP által megrendelt kutatás rámutatott, hogy Magyarországon is egyre többen fordulnak el a készpénztől. A bankkártya vagy egyéb elektronikus fizetési megoldások a vásárlók majdnem felénél előtérbe kerültek. Kiderült, hogy ha egy üzlet nem biztosít lehetőséget az elektronikus fizetésre, akkor vásárlóktól eshet el.

A vásárlók 44 százaléka az elektronikus fizetést részesíti előnyben, így azok a cégek, amelyek ezt nem veszik figyelembe, hátrányba kerülhetnek – közölte reprezentatív felmérésének eredményei alapján az OTP Bank.

A,Person,Is,Using,A,Credit,Card,Reader,To,Pay
bankkártya
A bankkártya hódít a boltokban, hoppon maradhat az üzlet, ha csak készpénzt fogad el / Fotó: Shutterstock

Az OTP Bank megbízásából tavaly decemberben a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. végezte a kutatást, amelybe 500 magyar mikro-, kis- és középvállalkozást vont be.

A felmérésből az is kiderült, hogy az e-fizetést kínáló vállalkozások 86 százaléka már azelőtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást, hogy az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépett. Többségük ugyan nem tapasztalt nagyobb változást, de 12-12 százalékuk észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.

Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek. 

Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz, és szintén több mint egyharmaduknál hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni

– ismertette az OTP Bank.

Minden adott az adómentes borravalóhoz, itthon is van rá megoldás

Ismét beszédtéma lett Magyarországon a borravaló és a szervizdíj témaköre és megítélése. A direkt borravaló rendszere, amelyet a HelloPay már most is használ, technikailag is megoldást nyújt az adómentességi tervekre.

A bank adatai alapján rámutattak, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyét. Az első negyedévben a POS-terminálok száma az OTP Bank ügyfelei között csaknem 9 százalékkal, míg a SimplePay Telefonos POS-t – amikor a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként – használó vállalkozások száma mintegy 30 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.