A „nem lehet elég korán kezdeni” mottóval szervezett akciók révén gyermekkori élményekkel szeretnék életre szólóan elkötelezni a következő generációt a műszaki pálya mellett. A mérnökhiány Európa több államában jelent égető problémát, a német ipar számára azonban különlegesen súlyos gondot okoz a megfelelő utánpótlás elégtelensége. A műszaki vívmányairól és gépipari termékeiről híres országban jelenleg mintegy 95 ezer betöltetlen mérnök állás van, ezzel szemben a műszaki egyetemeken csak mintegy 40 ezer hallgatót képeznek.
A Siemens a „Generation21” néven meghirdetett programmal tenné népszerűbbé a műszaki pályát a fiatalabb korosztályok számára. Erre a célra 3000 „felfedező dobozt” osztott szét 3-6 év közötti gyermekek között, amivel kísérletezni tudnak. A készlet összetettségére és értékére jellemző, hogy egy egység a cégnek 500 eurójába került.
A Siemens azt is vállalta, hogy pedagógusokat megtanít a dobozban lévő eszközök kezelésére. Az iskoláskor előtti készségfejlesztésre szánt eszközből egyébként külföldön – például Kínában és Írországban – is osztogat a német nagyvállalat. A Bosch cég a tanoncait küldi szét az óvodákba, ahonnan üzemlátogatásokat szerveznek a felcseperedő korosztály számára, azzal a céllal, hogy „kialakuljon a jövő innovációjának személyi bázisa”. A mérnökhiányon részint azzal is próbálnak enyhíteni, hogy a lányok körében népszerűsítik a műszaki pályákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.