Öt éven belül akár a 130 milliót is elérheti a helyfüggő mobilos szolgáltatásokat használók száma Európában – vetíti előre a Berg Insight elemzése. Ebben az olvasható, hogy a következő években évi 37 százalékkal gyarapszik ezek tábora, a 2008-ban regisztrált húszmillióról.
A helyi keresőszolgáltatás, a navigáció, valamint a társadalmi hálózatok lesznek e piac fő hajtóerői. A piackutató becslése szerint az idén Európában eladott mobilkészülékek több mint az egyötödét látják el GPS funkcióval, 2013-ra pedig ez az arány elérheti az 50 százalékot.
Divatba jött a minimemória
A kivehető memóriakártyát tartalmazó mobiltelefonok aránya egyre nagyobb ütemben növekszik a globális készülékpiacon. A Strategy Analytics piackutató cég leg-
frissebb jelentése szerint ezen eszközökből 2008-ban közel 685 milliót adtak el világszerte, ez a teljes mobil-
kínálatnak már több mint 57 százalékára rúgott.
A társaság előrejelzése alapján 2013-ra évi 990 millióra nőhet az értékesített minimemóriás mobilok száma,
ez akkorra a teljes piac 68,5 százalékát reprezentálja.
Visszatér az élet az online reklámba
Az idei második negyedévben már a javulás jeleit mutatta a globális online hirdetési piac az egy negyedévvel
korábbi drasztikus visszaesés után. Összességében azonban ma még inkább a stabilizációs folyamat indult el, nem az ágazat talpra állása. A Strategy Analytics becslése szerint az idei második negyedévvel végződő legutóbbi 12 hónapban 57,6 milliárd dollár értékű bevétele származott az online hirdetésből élő cégeknek.
Negyedéves bázison az idei április–júniusi időszakban az egy évvel korábbihoz képest 3,1 százalékos visszaesést, az előző negyedévhez képest 0,6 százalékos csökkenést regisztráltak a piacon. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.