Azzal már nincs nagyobb gond, hogyan adjanak el több okostelefont a mobilszolgáltatók, azzal már inkább, hogy hányan figyelik közülük a legfontosabb megtérülési mutatókat, köztük is mindenekelőtt az ügyfélszerzés költségeinek (SAC), illetve az egy előfizetőre jutó bevételnek (ARPU) az alakulását – állapítja meg a Strand Consult elemzése. A piackutató szerint a szolgáltatók többsége az okostelefon-kampányok nyomán a SAC robbanásszerű növekedésével már szembesül, de nem tapasztalja az ARPU ezzel arányos növekedését.
Mi ennek az oka? A kutatók szerint az operátoroknak nem árt feltenni maguknak jó néhány kérdést. Az egyik legfontosabb, milyen arányban vásárolnak prémium szolgáltatást közvetlenül az operátortól az okostelefonos ügyfelek, illetve az egyéb tartalomszolgáltatóktól? Van-e olyan készülékmodell, amelynek a lecserélési ideje rövidebb az átlagosnál, és ennek oka a termék életciklusában keresendő-e? Milyen kapcsolatfelvételi csatornát használnak inkább ezek az előfizetők, online-t, call centert, vagy a kiskereskedelmi egységeket keresik fel? Melyik a legjobb értékesítési csatorna, van-e olyan modell, amely eladható támogatás nélkül is?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.