Mohab Mamis elmondta: 35 kilométer hosszan új medret ásnának a 163 kilométer hosszú vízi úttal párhuzamosan, 35 kilométer hosszan pedig kiszélesítenék a meglévő csatornát.
Szavai szerint az építkezés, amely egymillió új munkahelyet teremtene, egy éven belül befejeződne. Hozzátette: nem külföldi befektetőket, hanem egyiptomi vállalatokat szeretnének megbízni a csatornaépítéssel.
Előzetes számítások szerint a beruházás költsége mintegy négymilliárd dollár (934 milliárd forint) lehet. A bővítéssel az átkelési idő 11 óráról mindössze 3 órára csökkenne. A projekt keretében nemzetközi ipari és logisztikai központot is létrehoznának a térségben.
A Szuezi-csatorna évente mintegy 5 milliárd dollár bevételt hoz Egyiptomnak, amelyre nagy szüksége van, mert a 2011-es felkelés után kialakult bizonytalan politikai helyzet miatt visszaesett a turizmus, és lelassult a külföldi tőkebeáramlás.
Az 1869-ben megnyitott Szuezi-csatorna jelentősége abban áll, hogy rajta keresztül Afrika megkerülése nélkül lehet eljutni az észak-atlanti térségből Ázsiába.
MTI Eco-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.