BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több szárnyast etetnének velünk

A Baromfi Termék Tanács államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére.

A Baromfi Termék Tanács (BTT) államilag támogatott marketingakciót tart szükségesnek a hazai baromfifogyasztás ösztönzésére – írja szombati számában a Magyar Hírlap.

A napilap kérdésére Csorbai Attila, a tanács igazgatója elmondta, akár saját forrásokat is mozgósítanának annak érdekében, hogy egy sikeres ösztönző kampány indulhasson el. Szerinte a Magyar Baromfi Védjegyhez kapcsolódó ágazati forrásokból akár tízmilliós nagyságrendben tudnának hozzájárulni ehhez a célhoz, és ezt állami támogatással kiegészítve komoly eredményt lehetne elérni.

A szervezet elnöksége a közelmúltban úgy határozott, hogy ez ügyben az Agrárminisztériumhoz és az Agrármarketing Centrumhoz fordul. Az elnöksége szerint a kampányt az év elején, lehetőség szerint minél hamarabb be kellene indítani.

Fotó: MTI/EPA/Laurent Gillieron

A napilap ismerteti, hogy Magyarország baromfihúsimportja három százalékkal 58 ezer tonnára csökkent 2018. január és október között 2017 hasonló időszakához viszonyítva.

  • Ezen belül a csirkehús behozatala három százalékkal 37 ezer tonnára mérséklődött,
  • míg a pulykahúsé négy százalékkal csaknem ötezer tonnára emelkedett.
  • Ugyanakkor a baromfihúsexport húsz százalékkal 184 ezer tonnára emelkedett 2018. január-októberben az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezen belül a csirkehús kivitele három százalékkal 83 ezer tonnára csökkent, míg a pulykahúsé három százalékkal harmincezer tonnára nőtt.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.