A megállapodás ünnepélyes aláírásakor Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a szakmaközi szervezet tagjai sorába felvehet olyan tagokat, akik tevékenysége nem, vagy csak közvetve köthető a tej termékpályához, de segíteni kívánja a szervezet kitűzött céljainak elérését. Az MTB Zrt.-vel megkötött pártoló tagsági megállapodás megújítása további támogatást nyújt a Tej Terméktanácsnak és a tejszektor szereplőinek abban, hogy az előttük álló feladatokat hatékonyabban végezhessék el. Ilyen feladat például a tejtermelő telepek modernizálása és a hazai élelmiszeripar erősítése a háttérben működő feldolgozóipar hosszú távú fejlesztésével. Az aláírók egyetértenek ugyanis abban, hogy a magasabb hozzáadott értéket képviselő feldolgozott tejtermékek arányának emelésével az agrárium egésze a jelenleginél nagyobb mértékben járulhat hozzá a cégek és a nemzetgazdaság eredményességéhez.
A kibővített együttműködés aláírásakor Szabó Levente üzleti vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, a Takarék Csoport kiemelt fontosságúnak tartja a tejágazatot, hiszen az a mezőgazdaság „nehézipara” és mint ilyen, nagy értékű beruházásokat igényel, amelyekhez szükség van stabil és kiszámítható finanszírozásra. A Takarék Csoport azonban nem csupán pénzügyi partnerként akar részt venni az ágazat életében, hanem piaci előrejelzésekkel, elemzésekkel is segíteni akarja a tejtermelő gazdák eligazodását a globális, európai és hazai tejpiacon. „A Tej Terméktanáccsal folytatott együttműködéstől elsősorban a tapasztalatok és a szaktudás intenzív megosztását várjuk, ezek segítségével ugyanis hatékonyabban tudjuk támogatni az ágazat fejlődését” – mondta Szabó Levente.
A megújított együttműködés segítheti a Tej Terméktanácsot abban is, hogy a tejágazat minél kedvezőbb pozíciót érjen el a következő európai uniós költségvetési ciklusban, illetve az addig tartó átmeneti időszakban. A tejszektor számára fontos, hogy a jövőben pályázati források nyíljanak meg a technológia fejlesztésére, az energiahatékonyság növelésére, a környezet védelmére, valamint állatjóléti célok elérésére. Emellett az aláírók egyetértettek abban is, hogy számtalan más jellegű kihívás is áll a tejágazat előtt, így például a közösségi marketing (különösen a növényi italokkal kapcsolatos felvilágosító kommunikáció) és a hosszútávú szerződések még hatékonyabb kihasználása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.