Míg 2015-ben 25,3 kg sertéshúst fogyasztott egy átlag magyar, addig ez a szám 2019-re elérte a 29 kilogrammot. A vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi hazai termékeket és szem előtt tartják az egészségtudatos táplálkozás irányelveit is. Többek között ezek derültek ki a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségének (MSTSZ) 276 fogyasztó bevonásával készült felméréséből – olvasható a szövetség közleményében.
A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás 8 százalékát tette ki 2018-ban, a magyarországi sertésállomány a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján pedig megközelítette a 2,9 milliót.
Az ősszel megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár látogatói körében végzett kérdőíves kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint fele úgy véli, alacsonyabb jövedelem mellett is lehet egészségesen táplálkozni, amelybe a sertéshús fogyasztása is beilleszthető.
A megkérdezettek több mint 65 százaléka megbízhatóbbnak tartja a magyar termékeket a külföldről érkezőknél és ezt szívesebben is emelik le a polcokról. Bár a válaszadók 1/3-a nyitott az újdonságokra és szívesen próbál ki új ízeket, vásárlásnál leginkább egy már jól ismert márka felé nyúl.
A húsfajták közül legnépszerűbb a csirkehús, a megkérdezettek több mint 90 százaléka naponta fogyasztja, ám a sertéshús sincs sokkal lemaradva, 80 százalékos napi, heti szintű fogyasztási aránnyal a dobogó második fokán áll. Marhát, pulykát, halat inkább csak havonta, kacsa, liba és vadhús pedig még ennél is ritkábban kerül a válaszadók asztalára.
A megkérdezettek felének a sertéshús megvételekor számít az ár, kétharmaduk pedig tudatosan figyel a szavatossági időre, a termékek összetevőire és az élelmiszerbiztonságra is.
Lényeges még a vásárlási döntés meghozatalakor az áruk származási helye, a családtagok véleménye, a termék kinézete és a tartósítószerek feltüntetett értékei. Meglepő módon a koleszterin-, energia- és zsírtartalmat nem tartják annyira fontos befolyásoló tényezőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.