A Gyulahús Kft. 2013. február 1-jei indulás óta minden évben nyereséges, tavaly pedig rekordnagyságú eredményt könyvelhetett el – mondta sajtótájékoztatóján Gögényi Ernő, Gyula polgármestere. Mint kiemelte,
a Gyulára vonatkozó különböző kutatások évek óta azt mutatják, hogy az embereknek a városról a kolbász, a vár, és a várfürdő jut eszébe,
a Gyulahús ezért is nagy jelentőségű cég. A hazai húsipari vállalkozások között pedig azért is kuriózum, mert köztulajdonban van, a kft. üzletrészeit az önkormányzat birtokolja. Emlékeztetett arra, hogy a 2000-es években a cég nehéz helyzetbe került, az önkormányzat pedig a 2012-es felszámolás után hozta meg a döntést, hogy részt vállal az egyébként akkor 144 éves múlttal rendelkező társaság újjászervezésében.
A Gyulahús tavalyi gazdálkodásáról egyébként a cég beszámolójában az szerepel, hogy a polgármester által is említett rekordnyereség 656 millió forint, az árbevétel pedig 8,32 milliárd forint volt. Görgényi Ernő hangsúlyozta, hogy az eredményt a város nem veszi ki osztalékként, hanem például fejlesztésekre fordítja, amelyekre eddig 1,5 milliárd forint értékben került sor.
A polgármester beszélt arról is, hogy
az élelmiszerek piacán hamarosan nehéz helyzet alakulhat ki a kereskedelemben, de a pandémia idején azt tapasztalták, hogy a rövid ellátási lánc előnyt jelent.
Ebben bíznak most is, illetve abban, hogy hogy új fejlesztésű termékeikkel bővíthetik fogyasztóik körét is. Daka Zsolt, a Gyulahús Kft. ügyvezetője is azt emelte ki, hogy a cég 2013-as indulásakor prioritásként határozták meg a termékfejlesztést. Ennek eredményeként több termékük részesült nemzetközi és belföldi elismerésben, de – ahogyan az ügyvezető fogalmazott – a díjaknál is fontosabbak a fogyasztói visszajelzések, ezért komolyan veszik a piackutatásokból érkező véleményeket.
Ezek pedig a kolbászra és a májasra vonatkozóan is azt mutatják, hogy a Gyulaira, mint brandre nem modern termékként gondolnak a fogyasztók. Viszont ebben az esetben ez nem is baj, mert a magyar, a tradicionális és a minőségi jelzők mellett azt is hozzá társítják, hogy folyamatosan megújul – mondta Kovács Heléna, a Trend International Piackutató vezető kutatója. Felméréseikből azt is le lehet szűrni, hogy
többen vásárolnak diétás termékeket, mint amennyien ténylegesen valamilyen problémával rendelkeznek, ezért fontos a mentes termékek kínálatának bővítése.
Ugyancsak trend, hogy megnőtt az igény a csípős íz iránt, amire a Gyulahús vezetői saját példát is hoztak: a kölni Anuga kiállításon hat éve még a paprikamentes termékük volt a sláger, az utóbbi néhány alkalommal pedig már a csípős fogyott el először.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.