Október 26-án indult el a Sárospatakon, a Tokaj-Hegyalja Egyetem égisze alatt meghirdetett Tokaj School of Wine Business (TSWB) borüzleti képzés. A TSWB a dijoni partneriskola, a School of Wine & Spirits Business at Burgundy School of Business (BSB) oktatóival várta a hallgatókat, akik többek között vállalkozásfejlesztést, pénzügyet, marketinget, stratégiaalkotást, PR-t és márkamenedzsmentet tanulnak, mindezt természetesen a bor köré építve – közölte az egyetem.
A tanárok között van Steve Charters, Master of Wine, a BSB bormarketing-professzora és -kutatója, Lara Agnoli, a burgundiai partneriskola bormarketing- és közgazdaságtan-docense, Jacques Thebault, a képzés nemzetközi marketing- és gazdálkodásoktatója, valamint Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus – a VG TOP 100 magyar bor kiadványába kerülő borokat minősítő zsűri elnöke –, a TSWB igazgatója, aki pénzügyet és bizniszprojektet tanít az egyéves kurzus alatt.
A szakmai információk mellett a képzés nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy a hallgatók személyesen találkozhassanak a borvidék jeles képviselőivel, így az első alkalommal ellátogattak a Patricius Borházba, a Grand Tokajba, a Henye Borászatba, a Dereszla Pincészetbe és az Oroszlános Borbirtokra.
Az elmúlt években rendkívül erős verseny alakult ki nemcsak a magyar, hanem a nemzetközi borpiacon is, ami azt jelenti, hogy üzleti tudás nélkül szinte lehetetlen lesz érvényesülni
– mondta Fiáth Attila.
A nemzetközi borakadémikus szerint nem elég a kiváló minőségű bor, azt el is kell tudni adni, ehhez pedig az angoltudás mellett az üzleti nyelvet is nagyon jól kell ismerni. Pontosan ezt a tudást nyújtja ez a posztgraduális képzés, ami nemcsak a hazai kereskedelemben, de az exportpiacon is magabiztosabb fellépést biztosít majd az azon résztvevőknek – tette hozzá.
A jelentkezők száma azt jelzi, hogy az újdonságra nagy az igény;
az angolokon, szlovákokon, svájciakon és szerbeken kívül Magyarország jó néhány borvidékéről jelentkeztek, így Tokaj mellett Villányból, Szekszárdról, Balatonról és a Mátrából is voltak érdeklődők.
„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy a TSWB Közép-Európában is egyedülálló borüzleti menedzserképzése iránt ennyire nagy az érdeklődés. Ez a kurzus a gyakorlati életben is kiválóan hasznosítható tudással vértezi fel a hallgatókat, akik így a saját üzletük fejlődése révén egy-egy régió és az egész ország előrelépéséhez is hozzá tudnak járulni” – mondta Stumpf István, a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke.
A tanulók – akik közül többen ösztöndíjprogramban is részt vehetnek – a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően hibrid rendszerben sajátíthatják el az ismereteket. Az egy év alatt négy alkalommal van személyes jelenlétet kívánó oktatás, a fennmaradó tananyagot online formában és önállóan sajátíthatják el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.