Évek óta kérdezgették az újságírók és a szakmai szereplők a Toyotától, hogy mikor kezdi a hidrogén-üzemanyagcellás Mirai típus hazai forgalmazását. Az első generációs modellből pár éve tesztcélból hoztak egy példányt, de az olyan gyorsan távozott is, ahogy jött. A válasz diplomatikusan az volt, hogy amint lesz töltő. Az igazat megvallva erre még egy kicsit várnunk kell, de a hivatalos ígéret szintjén jövőre már lesz három hidrogénkút is Magyarországon, az első, nem közforgalmú töltőállomást májusban ünnepélyesen felavatták, úgyhogy a hazai árlistára is felkerült a Toyota Mirai.
Az alapár 26,3, a VIP-csúcsfelszereltséggel 30 millió forint.
Nemcsak a csúcsmodellszerepnek tudható ez be, hanem annak is, hogy hiába beszélünk a korábbinál jóval nagyobb gyártási mennyiségről, még így is csak évi pár tízezres darabszámról van szó, tehát még nem következett be a volumennövelésből adódó fajlagos költségcsökkenés. Egyébként meg kell jegyezni, hogy nem csak személyautóban használja a Toyota az immár negyedik generációs üzemanyagcelláját, létezik hidrogénes áramfejlesztő, de a tokiói olimpiához gyártott autóbuszokba is ez kerül (két darab járművenként).
Amíg az első generációs Mirai az Avensis padlólemezére felépített egyedi konstrukció volt, a második generációnál már jó előre gondolkodtak a mérnökök, és a lehető legtöbb alkatrésze más Toyota típusokból származik. Ugyanarra a TNGA-L készletre építették fel az autót, amelyet a Lexus LS is használ, a hátsó tengelyre beépített hajtómotor az UX300e villanyautóból származik, a hátsó tengely fölé beépített pufferakkumulátor pedig megegyezik azzal, amelyet a Lexus LS hibrid is használ. Egyedinek csak az a három tartály számít, amelyekben 700 baros nyomáson tárolják az 5,6 kilogrammnyi hidrogéngázt, a kardánalagútban, a hátsó ülés és a csomagtér padlója alatt helyezkednek el a tartályok, amelyekben már egy feltöltéssel mintegy 650 kilométer megtételére elegendő hidrogén tárolható – a francia forgalmazó csapata több mint ezer kilométerre jutott egy feltöltéssel. Maga a tankolás megvan három-öt perc alatt (hidegben gyorsabb).
A 2014-ben bemutatott első generációs Miraihoz viszonyítva mintegy 20 százalékkal csökkent a második generációs modell ára úgy, hogy közben a luxuskategóriába lépett át a modell, abban az üzemben készül, ahol anno a Lexus LF-A is.
A megjelenés sportautósan lendületes, az utastérben igazából a kormánytól balra lévő panelen elhelyezett, H2O feliratú kapcsoló a különleges, ennek megnyomására maga alá engedi az áramtermelés során keletkezett tiszta vizet az autó. A tartály kiürítésével lehet elkerülni, hogy például összevizezze a garázs padlóját az automatikus ürítés funkció. A 182 lóerős csúcsteljesítményű villanymotor méltóságteljesen mozgatja a nagy méretű karosszériát, csendes és finom a haladás, de nincs mellbevágó gyorsulási élmény. A Toyota egyébként reálisan áll a dologhoz, tényleges Mirai-eladással – leginkább presztízsberuházás lesz a hidrogénnel foglalkozó vállalkozásoknál – csak azt követően számol, hogy közforgalmú hidrogénkutak is nyílnak hazánkban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.