Pályafutásának végére egészen kikupálódott az 1948-ban mezőgazdasági célra kifejlesztett Land Rover terepjáró, de nem tagadhatta le haszonjárműves múltját.
A Defender nevet továbbvivő új típusnál már luxusautós párhuzamot is fel lehet fedezni, ég és föld a különbség a két generáció között.
A formatervezők ünneplik a dobozformát, vannak retrós utalások is, és ha nincs mellette másik autó, fel sem tűnik, milyen hatalmas a karosszéria. Ez a belső tér méretén is érezhető, a megközelítés problematikáját kapaszkodók segítik áthidalni.
A műszerfal kialakítása jópofa, a könnyen takarítható felületek és a sok tároló helyénvaló egy rendes terepjáróban. Süppedős bőr-szövet kárpitozású ülésekben foglalhatunk helyet, az üléstámlák hátán tablettartó-előkészítés és rögtön áramforrás is van, az első-hátsó konzolon pedig további USB- és szivargyújtó-csatlakozásokat is találunk.
A kezelés jórészt egyértelmű, azt kell csupán megszokni, hogy a klímapanel egyben a digitális terepmenü választója is, a részleteket az érintőképernyőn lehet finomhangolni.
Nem valószínű, hogy a tulajdonosnak szüksége lesz minderre a tereptudásra, de jó tudni, hogy szükség esetén nem jelent gondot a patakon átgázolás vagy épp a sárban dagonyázás.
Várhatóan a vontatási képességet (3,5 tonna) használják ki leginkább az ügyfelek. A légrugózás a legjobb dolog, ami ezzel a magas építésű és nehéz autóval történhet, hiszen úgy kényelmes vele a haladás, hogy közben nincsenek zavaró karosszériamozgások. Elképesztő, mekkora úthibákat képes teljesen kivasalni a rendszer.
Nem sokkal azt követően, hogy nálunk járt a Land Rover Defender 110-es tesztautó, búcsúzott az ezt hajtó erőforrás. A 2,0 literes dízelhez nem volt elektrifikáció, az utód a lágy hibrid, 3,0 literes soros hathengeres dízel lett szoftveresen visszafogott teljesítménnyel. Ezzel a D240-es biturbó-dízellel kapcsolatos egyetlen észrevétel is okafogyott lett: a spontánabb gázreakciót hiányoltuk. Kellett pár pillanat ahhoz, hogy felpörögjenek a turbók, visszakapcsoljon a szériában adott automatikus váltó, és meginduljon az üresen is 2,3 tonnás alumínium test. Az új, hathengeres lágy hibrid dízel 21 milliót közelítő alapára magas, de a prémiumkategóriában megszokott. A konkurenciánál nincs ilyen stílusos kialakítás, és sok esetben ilyen tágas utastér sem.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.