A mindenben túlfújt gép alapjául a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé szolgált a Brabusnál. A koncepció alapja a tuningolt V8-as biturbómotor, amely 4,5 liter hengerűrtartalmú, 900 lóerő leadására képes, a csúcsnyomatéka pedig 1250 newtonméter lenne, de korlátozták 1050-re. Mindez bőven elég arra, hogy
a GLE masztodon 3,2 másodperc alatt gyorsuljon állóról 100 kilométeres óránkénti sebességre, és abba se hagyja a gyorsulást, amíg el nem éri a 330 kilométer per órás, elektronikusan korlátozott csúcssebességet.
Az alapot adó Merci-motor 4,0 literes, a furatát 84 milliméterre bővítették, megnövelve a lökettérfogatot. Kapott új főtengelyt is, ezáltal a lökethossz is nőtt, a hajtókarok természetesen kovácsoltak. Átépítették a szívóoldalt, nagyobb kapacitású turbókat szereltek fel, a töltőnyomás már 1,4 bar. A kipufogót is lecserélték, a katalizátorok is sportmodellek, alacsony áramlási ellenállással.
Az eszméletlen teljesítményű, 2,2 tonnás monstrum elég feltűnő jelenség a speciális Superior Gray fényezéssel, azonban a Brabus jelzi a külvilágnak, hogy itt nem egy bárki által megvehető kocsiról van szó, hanem egy közel 454 ezer eurós (körülbelül 163,5 millió forint) portékáról.
Elöl 295/30 ZR24-es, hátul pedig 355/25 ZR24-es gumik álltak szolgálatba, mindemellett új első koptatót, új hűtőmaszkot, kerékjárati íveket, küszöbidomokat és hátsó diffúzort is kapott, a lökhárítók légnyílásait pedig karbon légáramlás-javító elemekkel hangsúlyozták. A kocsi menetstabilitásán is javítottak, ehhez átírták az elektromos futóművezérlést.
Az utastérben újrakárpitozást végeztek, bőr, alcantara, fa és karbon költözött be nagy mennyiségben. A kárpitokon az érintőfelületeken a bőr steppelt és perforált, világos cérnával varrt, grafitszürke színű, ezt dobják fel a metálpiros kiegészítőkkel. Újraépítették a kormányt is, és a gyárin felül további komfortelektronikát zsúfoltak a kocsiba. A Brabus három év garanciát vállal a munkára, és kiemeli, hogy a kocsi megfelel minden környezetvédelmi normának, 11,5 literes átlagfogyasztást ígér (minimum 98-as benzinből), a szén-dioxid-kibocsátás pedig kilométerenként 284 gramm.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.