A csillagosok S-osztálya kapcsán rögtön tudja az ember, hogy mit is értünk luxus és a szó nagybetűs jelentése alapján autó alatt. Elegáns limuzin a maga több évtizedes presztízsével és kiforrottságával, bivaly benzin- vagy dízelmotorral, a hosszú tengelytávú verzió esetében sofőrös küldetéstudattal. Ide nem passzol az akkumulátoros-elektromos gépezet, ám mivel a Mercedes-Benz tervezői sem térnek ki az autóipart átrendező trendek elől, az EQ-família szimpatizánsai is megtalálják a maguk S-osztályát.
Az EQS nem szeretne, de nem is tudna hús-vér luxusautó lenni, sokkal inkább egy ultramodern, guruló okoseszköz.
Egyedi, figyelemfelkeltő, rangot sugárzó, megannyi bámulatos megoldással és persze a konstrukció sajátosságaiból fakadó kivédhetetlen hátrányokkal.
Az utóbbiak közé sorolható a 2,5 tonnás saját tömeg, az ebből adódó magas alkatrészköltségek (gumiabroncsok, fékrendszer) és persze a töltési anomáliák okozta hatótávpara. A rövidke menetpróbán mindezekből csak a gigantikus tömeggel szembesültünk, mégpedig úgy, hogy az autóval suhanva Balogh Bence kollégámmal egybehangzóan megállapítottuk,
a futóműhangolást végző mérnökök bizony zseniális munkát végeztek.
A Mercedes modellje szinte lebeg, siklik az út felett, a gyengébb minőségű aszfalton is puhán lépked, ugyanakkor nem érezni szintetikusnak a viselkedését. Direkt módon irányítható, amiben nagy szerepe van az összkerékkormányzásnak, a hatásos fékeknek és az azonnal reagáló, brutális tolóerőnek.
Az EQS 580 4Matic tesztautó extrákkal növelt 62 089 690 forintos árcédulája sajátos megvilágításba helyezi az értékelést, a fedélzeti fényűzés magától értetődik, ezen a nívón pedig nem is tűnik eszementnek. A kilincs előbújik a karosszéria síkjából, menet közben a légy zümmögését is hallani, a hifi koncertterembe varázsol, szóval kényeztetve érezzük magunkat.
A klasszikus műszerfalat itt az MBUX Hyperscreen jelenti, tűéles képpel, akár műholdfelvételt megjelenítő navigációval és intelligensen alkalmazkodó működéssel.
Százkilencven darab LED a hangulatvilágítást, 350 darab szenzor pedig az utazás zavartalanságát és a hatékony energiafelhasználást szolgálja.
Az EQS nem a jobb hátsó ülésen pöffeszkedő cégvezető, hanem a tehetős sofőr autója, minden porcikája elsősorban a vezető kívánságait lesi, s bár hátul sem szűkös, a rövidke ülőlap azért meglepett minket. Az 580-as jelzés velejárója a 4Matic összkerékhajtás, vagyis elöl-hátul is dolgozik egy-egy villanymotor, a rendszerteljesítmény 523 lóerő és 855 newtonméter. A száz kilométer per órás gyorsulás 4,3 másodpercet vesz igénybe, a vágtának pedig 210 kilométer per óránál vet véget az elektronika. A WLTP-norma szerint 100 kilométeren 17,4–21,8 kilowattórás átlagot produkál, ami a 107,8 kilowattóra kapacitású akkumulátorral 770 kilométeres hatótávnak felel meg, a fedélzeti töltő 22 kilowattos, és 200 kilowatt teljesítményű töltés fogadására is képes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.