A forgalmazás elején a 225 lóerős teljesítményszintet az 1,6-es turbómotor szolgáltatta, ma ugyanezt már villanymotorral kiegészítve tudja a DS 7-es. A 300 lóerős E-Tense 4x4 után érkezik a fronthajtású plug-in hibrid, amely a 180 lóerős dízelt helyettesíti – ám vele ellentétben nem hosszú távon, hanem inkább városban spórol. Az összkerékhajtású változathoz képest 1,4 milliót takaríthatunk meg, no meg pár decit azzal, hogy vagy 100 kilogrammal kisebb a saját tömeg.
Elektromos autóként szűk 50 kilométerre elegendő a 13,2 kilowattóra kapacitású akkumulátor, hibrid üzemmódot választva is a lehető legtöbbet akkumulátorról haladunk, csak a lemerülést követően váltunk klasszikus – a fékenergia-visszatermeléssel gazdálkodó – hibrid üzemmódba. Az érintőképernyő menüjében lehet választani az energiatartalékolást.
Nevének megfelelően sportos hangulatot ad az E-Tense modellnél alapszintet jelentő Performance Line, a karosszériadíszek feketék, egyedi jelvény kerül a hűtőrács fölé, és a legújabb divatnak megfelelően esztergált felületűek a felnik, bent még a műszerfalra is bőven jut az Alcantara műbőrből. Azonban a viselkedés egyáltalán nem sportos, nedves aszfalton nem is kell nagyon erőltetni a haladást ahhoz, hogy a kerekek kipörögjenek, a kormányzás kevés visszajelzést ad, és a nagy tömeg miatt a kanyarodás sem lesz dinamikus.
Azzal menti meg a mundér becsületét a DS 7 E-Tense, hogy a kényelemre nem lehet panasz. Finoman és csendesen üzemel a hajtás, a felfüggesztés úgy kényelmes, hogy közben határozott az útfogás is, az utat kamerával figyelő – és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítást ennek megfelelően állító – DS Active Scan felfüggesztés szériatartozék.
Szűk helyen manőverezésnél a kamerák nélkül el lenne veszve a sofőr, hátrafelé nagyon rossz a karosszéria átláthatósága a vezetőülésből. A leváltott dízelhez képest tetemes felárral jön az E-Tense hajtás, amely még a prémiumvetélytársak között sem számít olcsónak, igaz, ezt a megszokottnál gazdagabb felszereléssel és sajátos stílusával kompenzálja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.