Az 5-ös sorozat konnektoros hibrid kivitele a praktikus luxusautók szűk táborát erősíti. Ugyan a 2,0 literes, benzines turbómotor és a villanymotor együttese a 292 lóerős teljesítménye miatt úgy indul meg, mintha madzagon rántanák, a kormányzás, a futómű és a fotelnek beillő ülések is egyértelműen tudtunkra adják, mennyire más szerepkörbe szánták. A 37 milliméter híján 5,0 méteres modell tökéletesen simítja ki az úthibákat, és a hangszigetelése is elsőrangú – az aktuális 5-öst tényleg csak egy hajszál választja el a 7-estől.
Még úgy is, hogy a 40d dízelhez képest a 30e jelű plug-in hibrid karakterben nem annyira erős. Hiába a finoman működő hajtáslánc, ha hiányzik belőle a hathengeres semmivel sem összetéveszthető, jellegzetes működése. A 12 kilowattórás akkumulátor jóvoltából a gyakorlatban 40-45 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, és külső töltés hiányában sem különösebben iszákos, a teljesítményéhez és a méretéhez viszonyítva a 7,2 literes tesztátlag kifejezetten kedvező.
Az emissziómentes közlekedésnek azonban ára van. Egyrészt a benzintank csak 46 literes, így még a kombinált hatótáv sem túl nagy, másrészt az akkupakk miatt a csomagtér 570 helyett mindössze 430 liternyi csomagot fogadhat be. Ám – bármennyire is meglepő – 22 321 000 forintos alapára (xDrive-val) kimondottan kedvezőnek számít a vetélytársakhoz képest, hiszen a Volvo V90 T6 Recharge 23,7, a Mercedes E 300 e T modell 24,5 milliót kóstál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.