BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stílusos lazítást enged a BMW luxusautója

Az 5-ös sorozat konnektoros hibrid kivitele a praktikus luxusautók szűk táborát erősíti. Ugyan a 2,0 literes, benzines turbómotor és a villanymotor együttese a 292 lóerős teljesítménye miatt úgy indul meg, mintha madzagon rántanák, a kormányzás, a futómű és a fotelnek beillő ülések is egyértelműen tudtunkra adják, mennyire más szerepkörbe szánták. A 37 milliméter híján 5,0 méteres modell tökéletesen simítja ki az úthibákat, és a hangszigetelése is elsőrangú – az aktuális 5-öst tényleg csak egy hajszál választja el a 7-estől.

Fotó: Sean Gallup / Getty Images

Még úgy is, hogy a 40d dízelhez képest a 30e jelű plug-in hibrid karakterben nem annyira erős. Hiába a finoman működő hajtáslánc, ha hiányzik belőle a hathengeres semmivel sem összetéveszthető, jellegzetes működése. A 12 kilowattórás akkumulátor jóvoltából a gyakorlatban 40-45 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, és külső töltés hiányában sem különösebben iszákos, a teljesítményéhez és a méretéhez viszonyítva a 7,2 literes tesztátlag kifejezetten kedvező.

Az emissziómentes közlekedésnek azonban ára van. Egyrészt a benzintank csak 46 literes, így még a kombinált hatótáv sem túl nagy, másrészt az akkupakk miatt a csomagtér 570 helyett mindössze 430 liternyi csomagot fogadhat be. Ám – bármennyire is meglepő – 22 321 000 forintos alapára (xDrive-val) kimondottan kedvezőnek számít a vetélytársakhoz képest, hiszen a Volvo V90 T6 Recharge 23,7, a Mercedes E 300 e T modell 24,5 milliót kóstál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.