A C5 X egy emelt hasmagasságú, elegáns vonalvezetésű ötajtós vagy inkább kombi karosszériás utazóautó. Okosan, költséghatékony módon valósították meg. A moduláris padlólemezzel a karosszéria és a tengelytáv hossza is széles skálán változtatható, a tekintélyes külső műszakilag valójában egy kompakt autót rejt.
Nyomuk sincs hidropneumatikus elemeknek, sőt a kategóriában megszokott, több lengőkaros hátsó futómű helyett a helytakarékos, csatolt lengőkaros konstrukciót választották.
Acélrugós felfüggesztését az Európában 2018-ban bevezetett hidraulikus ütközőelemekkel kiegészített lengéscsillapítók teszik viszonylag különlegessé, ezenkívül a 225 lóerős, konnektoros hibrid elektronikusan szabályozott, adaptív lengéscsillapítókat kap. Hasonlóan figyelmes megoldás az extra hangszigetelést biztosító, dupla oldalüvegezés, amely azonban csak a csúcs Shine Plus szinten jár. Miközben az előd modell V6-os benzinest és dízelt is felvonultatott, a C5 X a négyhengeres, benzinest is felárért kapja meg, a gázolajos helyét pedig a hibrid vette át. Bár az utóbbi a gyár számára is költséges technológia, több ponton is észrevehető a spórolás, amely – a piaci folyamatokat ismerve – lehetővé tette a típus bemutatását.
Hiába keressük, teleszkóp nem jutott a motorháztető felemelésére, nagy teljesítményű audiorendszert felárért sem lehet hozzá kérni, és a műszerfal dizájnjára sem fordítottak nagyobb összeget a szükségesnél, de a kormány mögött töltött idő után el kell ismerni, hogy ez egyáltalán nem volt rossz ötlet!
Aki szereti a klasszikus Citroeneket, megtalálja a párhuzamokat, a C5 X úgy viszonyul a modern szabadidő-autókhoz, mint a CX vagy az XM a hagyományos limuzinokhoz. Feltűnően lapos, ferde hátú kialakítása az alacsony légellenállásnak dolgozik, alaktényezője kiviteltől függően 0,29 és 0,31 között van.
Az üvegfelület körbeér a karosszérián, a műanyagokat nem túlozták el, az egykori szintszabályzást pótló 19,4 centiméteres hasmagasság arra utal, hogy le tud küzdeni kisebb akadályokat. Szemre is nagy puttonyába 545 liternyi csomagot pakolhatunk. Igaz, ez a hibrid 12,4 kilowattóra kapacitású akkumulátora miatt a csúcsmodell esetében már csak 485 liter, az utastér méretét azonban semmi sem befolyásolja. Elöl kellemesen légies, hátul a sofőrös autókéra emlékeztetően tágas a hely, mégsem a bőséges váll- vagy a szokatlan lábtér miatt érezzük magunkat a legnagyobb kényelemben, a potenciális riválisokéhoz nem hasonlítható komfortérzet a kényeztetően puha üléseknek köszönhető. A fűtésnél és szellőztetésnél vagy a masszázsfunkciónál is fontosabb az eltalált vezetési pozíció.
A sofőr egy belevaló autóban érzi magát az enyhén szögletes, jó fogású kormány és a fabetéttel, valamint dombornyomott mintákkal feldobott műszerfal mögött.
Már az első métereken érezhető a fenségesen puhára hangolt rugózás, viselkedése drága extrák nélkül is felsőbb szintre emeli a C5 X színvonalát. Egy élmény úgy autózni, hogy nem kell előre felszisszenni az úthibák előtt, hiszen itt minden a mi kényelmünkről szól. Egyáltalán nem rontja el az összképet, hogy a legtöbb mai autóból szinte teljesen eltüntetett bólintás, illetve karosszériadőlés kis mértékben jellemző rá, hiszen tempós kanyarokban is stabil, jól irányítható marad, a hangolás mindkét kivitelben optimális. Az 1,2 literes, háromhengeres, 130 lóerős alapmotor 230 newtonméter nyomatékával boldogul az 1,5 tonnás karosszériával, de az alapáron járó 8 fokozatú, automatikus váltó is segítségére van. Nem is a hangok vagy a vibrációk, hanem az utasokkal és csomagokkal növelt tömeg miatt tűnik jobb választásnak az 1,6 literes turbó 180 vagy konnektoros hibridként 225 lóerővel. A 12 270 000 forint alapárhoz képest a hibrid 4 740 000 forintos felára jelentős, az 55-62 kilométeres, tisztán elektromos hatótáv azonban szimpatikussá teszi, a legjobb mégis egy dízel lenne! A C5 X jövőbeli vásárlói számára nem várt előny a típus kínai gyártása, hiszen a márka helyi partnere, a Dongfeng saját csipgyárral rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.