Kihasználná az indiai piacban rejlő potenciált a Renault. A vállalat fontolgatja, hogy ide helyezné az elektromos járműveinek a tömeggyártását, mivel a jövőben várhatóan hatalmas lesz az országban a kereslet ezekre a járművekre. A mostani, meglehetősen alacsony bázis robbanásszerű növekedésnek indulhat az elektromobilitás területén Indiában. Rövid fellángolás után újra a mínuszok uralják a francia autópiacot, ahol az értékesítések csaknem 8 százalékkal zsugorodtak tavaly.
A Renault egy kutatásában rávilágított arra, hogy már 2022-ben is gyors növekedést produkált az elektromos autók terjedése Indiában, viszont az eladásoknak még mindig csak az 1 százalékát adja ez a hajtáslánc. A Renault rámutatott arra, hogy
az indiai kormány 2030-ra 30 százalékig emelné az elektromos autók arányát az utakon,
ez pedig hatalmas növekedés lenne a több mint egymilliárd lakosú országban. A Reuters információi szerint a Renault a Kwid modell elektromos változatát kezdené el tömeggyártani Indiában.
Drágult az elektromos autók töltéseA benzin és a gázolaj év eleji áremelkedésével párhuzamosan az elektromos autók töltése is drágult január elején. A háttérben az energiaválság húzódik meg. Az elektromos autók évről évre népszerűbbek. |
Az autógyártó most azt vizsgálja, hogy megvan-e a lehetőség arra, hogy helyi forrásokból oldják meg az autók gyártását. Azt is felmérik, hogy milyen áron tudnák futtatni a járműveiket a helyi piacon. A Reutersnek nyilatkozó egyik forrás azt állítja, hogy a gyártás 2024-ben indulhat el Indiában.
A Renault India nem kommentálta a Reuters értesüléseit, de Luca de Meo vezérigazgató kifejtette, hogy a cég nagyobb hangsúlyt fog fektetni az elektromos járművek gyártására.
India a csoport egyik kulcsfontosságú piaca
– mondta Meo.
Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint India a világ harmadik legnagyobb személy- és egyéb könnyűjárműpiaca lesz, és kiszorítja Japánt. Az egész iparágra kiterjedő eladások a becslések szerint 23 százalékkal, 4,4 millió járműre nőttek már 2022-ben. Ez ellentétben áll az Egyesült Államok kilátásaival, ahol a piac jövőre várhatóan a 2019-es szint alatt marad, és Kínáéval, ahol a kereslet gyengül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.