BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
20230108 BudapestFővárosi Autópiac fotó: Németh András Péter NAP
ÜZLETRE HANGOLUNK

Túl drágák az autók, a magyarok többsége nem tervez vásárlást az idén

Nagyon kevesen vennének kocsit a következő egy évben Magyarországon – derült ki a K&H közleményéből. A bank felmérése szerint a 30 és 59 éves korosztályból csupán 6 százalék szeretne autót vásárolni, és 29 százalék nem tervezi, de nem is zárja ki a lehetőségét. Aki venne, az 2,1 millió forintot költene egy használtra és 6,7 milliót egy újra.

A magyarok mindössze 6 százaléka tervez autót venni az idén, és csak 29 százalék nem tart elképzelhetetlennek egy ilyen beruházást – derült ki a K&H felméréséből. A bank a 30 és 59 év közöttieket kérdezte meg a terveiről. Az is kiderült, hogy használt kocsira átlagosan 2,1 millió forintot szánna egy hazai vásárló.

20230108 BudapestFővárosi Autópiac fotó: Németh András Péter NAP
Fotó: Németh András Péter / Szabad Föld

Az új autók esetén átlagosan 6,7 millió forint a vásárlásra szánt keret. 

Az elmaradó gépkocsivételek problémát jelenthetnek a magyar utakon, mivel a hazai autópark rendkívül öreg. A forgalomban lévő kocsik átlagéletkora több mint 15 év, így nagy szükség lenne a frissítésre. A K&H közleménye szerint gazdaság lassulása és az autók gyors ütemű drágulása elvette a lakosság kedvét a vásárlástól 2023-ban.

Meglepő hírek érkeztek a hazai használtautó-piacról

Fölpörgött a használt autók forgalma az év elején – derült ki a DataHouse adataiból. Januárban 69 ezer használt autót adtak át, ez 3,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adat a tavalyi év végéhez képest is élénkülésnek számít, amikor visszaesés volt tapasztalható a használtautó-kereskedésekben.

A piaci trendeket emiatt annak a 6 százaléknak az igényei szerint lehet megjósolni, akik mindenképpen vásárolnának az idén, illetve figyelembe lehet venni azokat, akik nem zárkóztak el a vételtől. 

Aki biztosan, vagy valószínűleg belevág az idén az autóbeszerzésbe, az elsősorban benzines kocsit keres. 

Az érintettek 43 százaléka választaná ezt a meghajtást. Főként az évente 20 ezer kilométernél kevesebbet autózók szeretnének benzines kocsit. Dízelmotoros gépjármű az autóvásárlást fontolgatók 21 százalékánál jön szóba. A hibridek csak 13 százalékukat érdekli, a villanyautók népszerűsége pedig továbbra is alacsony, mindössze 7 százalékuk venné fontolóra ezek vásárlását. Összességében az látszik, hogy a kocsivásárlást tervezők körében még mindig a benzin- és dízelmotorosak a legkedveltebbek. Ez valószínűleg azért van, mivel a hibridek és a villanyautók drágábbak.

20230108 BudapestFővárosi Autópiac fotó: Németh András Péter NAP
Fotó: Németh András Péter / Szabad Föld

A lehetséges vásárlók negyede mondta azt, hogy új autóban gondolkozik. 

Átlagosan 3,4 millió forintot szánnának az érintettek személygépkocsira, a legtöbbeknek viszont csak 1-2 milliójuk van erre a célra. 

A KSH adatai szerint az új személygépkocsik ára februárban 23,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.

Lesz autópiaci fordulat?

Fontos megemlíteni azt is, hogy a jelenlegi trendek, a szabályozás az elektrifikáció felé halad, azaz a tisztán elektromos autók térnyerését ösztönzi. Ugyanakkor a jelenlegi vásárlási hajlandóság mellett a teljes járműpark, ezen belül a személygépkocsi-autópark lecserélése villanymeghajtásúakra várat magára. Az alternatív megoldásoknak, így az autómegosztásnak, a különböző rövidebb és hosszabb távú bérleti konstrukcióknak, a tömegközlekedés használatának támogatása jelenthet részben megoldást, de ezt a kérdést egyelőre jó néhány bizonytalanság övezi nemzetközi szinten. 

 

Podcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.