A magyarok mindössze 6 százaléka tervez autót venni az idén, és csak 29 százalék nem tart elképzelhetetlennek egy ilyen beruházást – derült ki a K&H felméréséből. A bank a 30 és 59 év közöttieket kérdezte meg a terveiről. Az is kiderült, hogy használt kocsira átlagosan 2,1 millió forintot szánna egy hazai vásárló.
Az új autók esetén átlagosan 6,7 millió forint a vásárlásra szánt keret.
Az elmaradó gépkocsivételek problémát jelenthetnek a magyar utakon, mivel a hazai autópark rendkívül öreg. A forgalomban lévő kocsik átlagéletkora több mint 15 év, így nagy szükség lenne a frissítésre. A K&H közleménye szerint gazdaság lassulása és az autók gyors ütemű drágulása elvette a lakosság kedvét a vásárlástól 2023-ban.
Meglepő hírek érkeztek a hazai használtautó-piacrólFölpörgött a használt autók forgalma az év elején – derült ki a DataHouse adataiból. Januárban 69 ezer használt autót adtak át, ez 3,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az adat a tavalyi év végéhez képest is élénkülésnek számít, amikor visszaesés volt tapasztalható a használtautó-kereskedésekben. |
A piaci trendeket emiatt annak a 6 százaléknak az igényei szerint lehet megjósolni, akik mindenképpen vásárolnának az idén, illetve figyelembe lehet venni azokat, akik nem zárkóztak el a vételtől.
Aki biztosan, vagy valószínűleg belevág az idén az autóbeszerzésbe, az elsősorban benzines kocsit keres.
Az érintettek 43 százaléka választaná ezt a meghajtást. Főként az évente 20 ezer kilométernél kevesebbet autózók szeretnének benzines kocsit. Dízelmotoros gépjármű az autóvásárlást fontolgatók 21 százalékánál jön szóba. A hibridek csak 13 százalékukat érdekli, a villanyautók népszerűsége pedig továbbra is alacsony, mindössze 7 százalékuk venné fontolóra ezek vásárlását. Összességében az látszik, hogy a kocsivásárlást tervezők körében még mindig a benzin- és dízelmotorosak a legkedveltebbek. Ez valószínűleg azért van, mivel a hibridek és a villanyautók drágábbak.
A lehetséges vásárlók negyede mondta azt, hogy új autóban gondolkozik.
Átlagosan 3,4 millió forintot szánnának az érintettek személygépkocsira, a legtöbbeknek viszont csak 1-2 milliójuk van erre a célra.
A KSH adatai szerint az új személygépkocsik ára februárban 23,9 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest.
Fontos megemlíteni azt is, hogy a jelenlegi trendek, a szabályozás az elektrifikáció felé halad, azaz a tisztán elektromos autók térnyerését ösztönzi. Ugyanakkor a jelenlegi vásárlási hajlandóság mellett a teljes járműpark, ezen belül a személygépkocsi-autópark lecserélése villanymeghajtásúakra várat magára. Az alternatív megoldásoknak, így az autómegosztásnak, a különböző rövidebb és hosszabb távú bérleti konstrukcióknak, a tömegközlekedés használatának támogatása jelenthet részben megoldást, de ezt a kérdést egyelőre jó néhány bizonytalanság övezi nemzetközi szinten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.