Az idén májusban a DataHouse adatai szerint 9234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot – írja közleményében a JóAutók.hu. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisit, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali átlagától, a tavaly májusi 12 283-as mennyiségnek pedig alig több mint a háromnegyede. Mindez azonban lényegesen nem fogja vissza a teljes hazai használtautó-kereskedelmet, mivel nyolcból hét használtautó-vásárló belföldi járművek közül választ, ezen a piacon pedig továbbra is az elmúlt évek átlaga körüli az aktivitás.
„A használtautó-import havi alakulása az év eddigi részében pontosan követi a tavalyi értékeket, csak éppen 23-25 százalékkal alacsonyabb szinten” – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Az elmaradásnak több oka is van. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikái szerint bár az idén már nőttek az újautó-eladások a kontinensen, a forgalomba helyezett új járművek száma európai szinten még mindig 23 százalékkal a 2019-es szint alatt van. Emiatt továbbra is a korábbiaknál nagyobb a kereslet a használt járművek iránt, így az importautók forrását jelentő országokban nehéz kompromisszumok nélkül használt kocsihoz jutni. A hazai keresletet ugyanakkor ebben az évben az infláció miatt csökkenésbe váltó reálbérszint korlátozza. E két hatást az sem tudja ellensúlyozni, hogy a forint árfolyama kedvezően alakul, az elmúlt két hónap során már gyakran benézett a 375 forintos szint alá.
Jelenleg a teljes autópiacot visszafogják a hitelezés megugró költségei is.
A hazai gazdaságot jellemző magas kamatszint az importált használt kocsik eladását szintén nehezíti, hiszen a behozatallal foglalkozó kereskedők által jelenleg kínált kondíciók jó néhány érdeklődőt tartanak vissza a vásárlástól.
A behozott használt járművek közötti márkasorrend:
Az elmúlt hónapokban minden második behozott használt autó e márka valamelyike volt.
A használtautó-import mennyisége az év első öt hónapjában 44 102 volt, ami 24 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 58 255-től.
Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 47 089 volt, ami 2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 47 916-nál.
Halász Bertalan a Világgazdaságnak korábban elmondta, az 1,5–2 millió forintos sávban normális állapotban lévő kocsit egyre nehezebben találni, a korábbiaknál így nagyobb szerep jut az olyan ellenőrzött használtautó-piactereknek, amelyek kínálatában csak a megfelelően dokumentált előéletű gépjárművek jelenhetnek meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.