Augusztusban a Datahouse adatai szerint 8977 import használt személyautó kapott hazai rendszámot – írja közleményében a JóAutók.hu, hozzátéve, hogy ez az érték ugyan 6 százalékkal meghaladja a júliusit, ám továbbra is jelentősen elmarad az előző évek havi 10-11 ezres behozatali átlagától. A portál megjegyzi,
a reálbércsökkenés miatt kialakult átmeneti keresleti sokkból várhatóan csak az év végén lábal ki az autópiac.
„A használtautó-import havi értéke augusztusban már csak 7,5 százalékkal maradt el a 12 hónappal korábbitól. Ez jórészt annak köszönhető, hogy tavaly ilyenkor már megkezdődött a behozatal azóta is tartó visszaesése” – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója, aki úgy véli, az elmaradás továbbra is elsősorban keresleti okokkal magyarázható: a reálbérek visszaesésével, illetve a megugró hitelkamatokkal, amelyek ezt a piacot különösen érzékenyen érintik. „Az inflációs nyomás enyhülésével – kedvező forintárfolyam mellett – az év utolsó hónapjaiban már esély van érezhető növekedésre is” – jegyzi meg.
A behozott használt kocsik közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen vezeti az Opelt megelőzve, ugyanakkor augusztus végéig a Ford felkúszott a második helyre.
Az Audi maradt negyedik, az ötödik és hatodik pozícióban viszont szintén helycsere történt: a Mercedes lekörözte a BMW-t. Az elmúlt nyolc hónapban csaknem minden második behozott használt jármű e márkák valamelyikét képviselte. A belföldi átírások száma eközben még mindig hat-hétszeresen múlja felül az importból származó vásárlásokét.
A használtautó-import mennyisége az év első nyolc hónapjában összesen 70 937 volt, ami 21 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 89 476-os értéktől. Ugyanebben a periódusban az újautó-eladások száma 73 870 volt, ami 3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 76 347-es mennyiségnél.
A magyaroknak nem prioritás az autóvásárlásA JóAutók.hu több száz autókereskedő bevonásával készült kutatásából kiderült, hogy 92 százalékuk tapasztalt csökkenő érdeklődést idén, a legmagasabb visszaesés pedig a nagyobb értékű személygépkocsiknál volt. A kereskedők visszajelzései alapján a kereslet a korábbi dinamikus áremelkedést is visszafogta:
Mindez azért különösen fájó számukra, mert ezzel egy időben átlagosan 17 százalékos éves költségnövekedést jeleztek vissza. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.