Hatalmas érdeklődés övezi a Huawei közreműködésével piacra kerülő első elektromosautó-modelleket. Az okoseszközök, telefonok gyártásáról és távközlési hálózatok építéséről ismert kínai állami kötődésű vállalat a Luxeed márkanéven startol a villanyautó-piacon, az első, S7-es modellje pedig novemberben mutatkozik be a nagyközönség előtt.
Ezt Richar Yu, a cég okosautókkal foglalkozó üzletágának vezetője jelentette be egy hétfői sajtóeseményen. Nem kevesebbet állított, minthogy a prémium kivitelű Luxeed S7-es szedán minden egyes mutatójában felülmúlja versenytársait ebbe a kategóriában.
Beszédes a névválasztás is, hiszen az első számú ellenfél itt a Tesla Model S, amely éppen kifutófélben van, de még nem jött ki a 11 éve gyártásban lévő limuzin utódja. Az S betű tehát adott, a 7-es pedig a hetedhét országra utalhat, ahol a Luxeed első autójának a csodájára járhatnak majd az emberek.
Ha tudásban nem feltétlenül, méretekben sikerült a Model S fölé kerekedniük, igaz, csak magasságban,
ott az amúgy alacsonyabb kínaiak számára 3 centivel nagyobbra méretezték a Luxeed karosszériáját. A többi méretnél pár milliméterrel, de a Tesla a nagyobb – emlékeztette a kínai média Richar Yut az objektív tényekre. A járművet a Huawei a Chery nevű kínai gyártóval közösen fejlesztette ki, az összeszerelést is az ő egyik kínai üzemében végzik majd.
Az áráról egyelőre nincs információ, útmutatóul legfeljebb a Model S szolgálhat, amelyért a sorozatos idei árcsökkentések után jelenleg 698 900 jüant kell fizetni, ez az átszámítva 34,85 millió forintos vételár épp a százezer dolláros lélektani határ alatt van.
A teljesítményben a Tesla előbb jár, bár a cég korábban számos piszkos trükköt bevetett, hogy erősebbnek hirdesse autóit, azért az előnye megkérdőjelezhetetlen a Luxeed 215 kW-os egy motoros, valamint a 150 kW-os motorral kiegészített kétmotoros változataival szemben.
Maga a konstrukció a Chery új, E0X kódjelű villanyautó-platformára épül, ahogy a kínai gyártó legújabb modelljei is. A platformhoz csatlakozó 800 voltos akkumulátort a CATL szállítja majd, ennek energiája egy feltöltéssel több mint 700 kilométer megtételéhez lehet elegendő. A Luxeed csúcssebességét 210 kilométer/órára teszik.
A biztonsági, intelligens vezetési rendszer lapértesülések szerint a Huawei ADS 2.0 rendszerére alapoz, amelyben egy LiDAR érzékelő mellett tizenegy HD kamera, tizenkét ultrahangos radar és egy 3 milliméteres radar által szolgáltatott adatokból dolgozik.
Az infoentertainment rendszereket, valamint az autózás élményét fokozó többi extra szolgáltatást a Huawei által kifejlesztett HarmonyOS 4 operációs rendszer vezényli.
Ezt az operációs rendszert azután fejlesztette ki a Huawei, hogy a kémkedésre alkalmas és ezzel nemzetbiztonsági kockázatot jelentő technikai felépítésükre hivatkozva eszközeik használatát a washingtoni adminisztráció korlátozta és a céget is szankciókkal sújtotta, nem férhettek hozzá a legmodernebb amerikai technológiákhoz sem.
A Huawei csattanós választ adott erre, s a nyáron már olyan csipeket is beépített csúcskategóriás okostelefonjaiba, melyeknek a tengerentúlról is csodájára jártak. Könnyen lehet, hogy ezekkel is találkozni lehet majd a Luxeed járműveiben.
A kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium már a múlt hónapban regisztrálta az S7-es modellt, úgyhogy innentől a Chery–Huawei páros oldalán pattog a labda.
Egy másik márkanevet illik megtanulni, ez pedig az Aito,
amely egészen 2023 júniusáig a kínai Seres Group autó- és alkatrészgyártó vállalathoz tartozott, tőlük vette meg a Huawei. Az első közös konstrukciójuk az Aito M9-es elektromos városi terepjáró (SUV) lesz, amelyre már április óta veszik fel a megrendeléseket.
A 25–30 millió forintos ársávba belőtt modellváltozatokhoz a CATL adja a motort és az akkumulátort, a Huawei pedig mindazt a technikát, amil a Luxeednél már említettünk. Ezt a modellt a Range Rover, a Mercedes G-osztály olcsóbb konkurensének szánják a kínaiak. Sajtóhírek szerint az Aito M9 első példányait már decemberben kézhez kaphatják az első megrendelők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.