Az első Suzuki Swiftet 2004-ben vezették be a globális piacra. A cég közleményében azt írta, hogy az ikonikus városi autó negyedik generációjánál igyekeztek megtartani a modell sajátosságait. A Swiftet 169 országban és régióban értékesítették, és 2023 októberéig több mint kilencmillió darabot adtak el belőle.
Az új Suzuki Swiftnek a tervezők átszabták a külső és a belső dizájnját, emellett fejlett biztonsági funkciókkal látták el. A motorháztető alá egy 1,2 literes motor került 12V SHVS lágyhibrid-rendszerrel.
Az új modell kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatot kapott. Ezek között szerepelnek a zafírkék gyöngyház, a gyöngysárga metál és a lángvörös gyöngymetál színek.
Az autó belseje az új kialakítással tágasabbnak érződik, és fel van szerelve a ma már általánosnak számító kiegészítőkkel, például egy érintőképernyős központi kijelzővel.
Kiderült, hogy mennyivel tekerik vissza a magyarok a használt kocsik kilométerszámlálójátA carVertical autóipari adatszolgáltató cég legújabb kutatásából egyértelműen bebizonyosodott: a hazai használtautó-piaci helyzet valamivel az átlag alatt van, és sok hasonlóságot mutat a kelet-közép-európai országok tendenciáival. Egy hamisított használt kocsi kilométerszámlálóját itthon átlagosan 74 786 kilométerrel tekerik vissza, a vizsgált 25 ország közül ezzel hazánk a 17. helyen áll a Piaci Átláthatósági Indexen. |
A Suzuki közleménye szerint a 9 hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyő gyors adatátviteli sebességgel rendelkezik, és az Apple CarPlay, valamint az Android Auto alkalmazásokkal is összekapcsolható wifin és USB-n keresztül. A kijelző az autó állapotáról szóló információkat is mutatja a sofőr számára.
Az új Swiftet kombinált érzékelős vészfékasszisztenssel szerelték fel. A milliméterhullámú radar és a monokuláris kamera a jármű előtt haladó járművek, kerékpárok és gyalogosok észlelésére szolgál, és segít a frontális, átlós és oldalirányú ütközések mérséklésében. Ha fennáll az ütközés veszélye, hanggal és vizuálisan is jelez a vezetőnek. Ha a vezető nem fékez eléggé erőteljesen, a fékasszisztens automatikusan bekapcsol, hogy segítsen lelassítani a járművet. Ha pedig az ütközés valószínűsége megnő, a rendszer automatikusan fékez, hogy csökkentse az ütközés erejét és mérsékelje a károkat.
A sávtartó asszisztens segítségével a rendszer segít a vezetőnek megtartani a jármű helyzetét a sáv közepén. Ezenkívül, ha azt érzékeli, hogy egy szomszédos jármű vagy építmény – például egy ideiglenes útépítés vagy más akadály – túl közel van az autóhoz, kormányzássegítséget nyújt a biztonságos távolság megtartásához.
Egy műszerfalba épített kamera figyeli a vezető szemét és arcát. Ha a rendszer azt észleli, hogy a vezető álmos, elalszik, vagy elfordul az úttól, figyelmeztető hangjelzést ad, és figyelmeztető üzenetet jelenít meg az információs kijelzőn. Ez a vezetőfelügyeleti rendszer.
Az új Swift új 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorja több fejlesztést is magában hordoz.
Ezeknek köszönhetően jobb üzemanyag-fogyasztás és csökkentett károsanyag-kibocsátás érhető el nagyobb alacsony fordulatszámú nyomatékkal, ami jobb reakciókészséget és általános teljesítményt eredményez.
Az új Swiftben a motor az SHVS lágyhibrid-rendszerrel párosul, amely tovább javítja a környezetvédelmi teljesítményt. Az SHVS lágyhibrid-rendszer a lassítás során keletkező mozgási energiát átalakítja, és a lítiumion-akkumulátorban tárolja, gyorsításkor pedig a nagyobb üzemanyag-hatékonyság érdekében támogatja a motort.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.