BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha ezekből az országokból veszünk használt autót, akkor legyünk nagyon óvatosak

Óvatosnak kell lenni a használtautó-vásárlással, mivel egyre több járműről derül ki, hogy az eladók trükköztek a kilométerórájával, vagy meghamisították a kocsi előtörténetét. Egy korábbi cikkünkben megírtuk, hogy melyik márkákkal csalnak a legtöbbet, most viszont azt is megvizsgáljuk, hogy melyik országból származó használt autókra gyanakodjunk a leginkább.

Világszerte számos használt autó kerül forgalomba az országhatárokon kívül, hiszen a piacok sokszor csak import révén tudják kielégíteni a helyi gépjárműigényt. Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

Row,Of,Used,Cars.,Rental,Or,Automobile,Sale,Services
használtautó
Ha ezekből az országokból veszünk használt autót, legyünk nagyon óvatosak / Fotó: Shutterstock

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

A Németországból importált használt autók között is akadnak kétes múltúak

A carVertical a magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket. 

Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.

 

10-ből 4 jármű tehát Németországból került Magyarországra. A kutatás szerint

  • a Németországból importált használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült volt,
  • az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet,
  • a legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2 százalékos, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

A vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy importált autót vesznek

A vevők többféle módon juthatnak hozzá más országban regisztrált autókhoz. Egy külföldi apróhirdetési weboldalon kiválaszthatják a kívánt modellt, és közvetlenül vagy egy importálásra szakosodott cégen keresztül megvásárolhatják azt. A szolgáltatást nyújtó cégek maguk intézik a honosítást, és a vevők már a hazánkban hivatalosan regisztrált járművet vehetik át.

Elektromos és hibrid autókra még nem telik a magyaroknak

Nőtt az elektromos autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines és dízelautóra telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a vásárlói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek – derül ki a Használtautó.hu adataiból.

Magyarországon még nem regisztrált autót is lehet külföldről vásárolni. Ebben az esetben a vevőnek magának kell intéznie a honosítást és a műszaki vizsgáztatást.

Van azonban egy harmadik lehetőség is, amely a legtöbb kockázattal jár. A vásárlónak sok esetben nincs tudomása arról, hogy a kiszemelt autó külföldről került az országba, hiszen már szerepel a hazai nyilvántartásban, a hirdetés pedig nem tesz említést a származási helyről. Meglehetősen gyakori probléma, hogy az eladó nem tájékoztatja a vásárlót a jármű múltjáról

– mondta a carVertical kommunikációs vezetője és autóipari szakértő, Matas Buzelis.

Az import autók hatalmas kínálata láttán a használtautó-vásárlók sokszor spontán és elhamarkodottan hoznak döntést, pedig ha el akarják kerülni az akár hónapokkal később jelentkező kellemetlen meglepetéseket, adásvétel előtt minden esetben utána kell járniuk a jármű történetének.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.