Magyarországra érkezik a kínai Chery Automotive egyik márkája, az Omoda. A márka világszerte több országban jelen van, a Chery azonban most látta elérkezettnek az időt, hogy az európai piacon is letegye a névjegyét.
Az Omoda gyártója, a Chery Kína ötödik legnagyobb autóipari vállalata, illetve a legnagyobb kínai exportőr. Összehasonlításként lehet említeni, hogy a BYD évi körülbelül 400 ezer autót exportál világszerte, miközben a Chery tavaly 937 148 darabot adott el Kínán kívül. A kínai eladásokkal együtt 2023-ban összesen 1 881 316 darab autót értékesített a vállalat.
A cég tavalyi bevétele 40 ezermilliárd dollár volt, ami több mint 50 százalékos növekedés a megelőző évhez képest.
A Chery több mint 80 országba exportál, ehhez csatlakozik most az európai piacra lépés – a számokról a Chery első európai disztribútora, a Genius Automotive ügyvezetője, Goldberger Mária beszélt. A Geniust 2022-ben alapította Hovány Márton és Petrányi.
Magyarországra az Omoda 5-ös sorozat érkezik, belső égésű motorral, valamint teljesen elektromos változatban. Az autóval szeptembertől lehet találkozni a hazai utakon, illetve ebben a hónapban nyílnak majd meg az Omoda-szalonok is, hazánkban összesen nyolc helyen. Az előrendeléseket már a június 25-i bemutatórendezvényt követően le lehet adni. Cikkünk szerkesztésének pillanatában a magyar piacra szánt Omoda-darabok éppen Szingapúrban vannak egy teherhajón, és arra várnak, hogy indulhassanak tovább Európa felé.
Az Omoda kategóriájában versenyképes áron kerül a szalonokba, az alapfelszereltségű, benzines modellt 10 millió forint alatt kínálják majd, 9,99 millió forintos árcédulával.
Várhatóan 300-500 darab talál gazdára az Omoda 5-ből 2025 végéig Magyarországon. Menet közben érkeznek majd a Chery egyéb márkái is, például a Jaecoo, ez egy magasabb árkategóriás modell, amely a Land Rover és a Jaguar stílusjegyeit ötvözi.
A Chery Európában idén február óta már kilenc leányvállalatot alapított, az elsőt Spanyolországban. Más kínai márkákkal szemben nem azt a stratégiát követi a cég, hogy saját gyárat épít az európai megjelenéshez, hanem vásárolt egy üzemet. A kínai gyártó a Nissan barcelonai gyárát vette meg, ahol az autói legördülhetnek majd a futószalagról.
A kínai elektromos autókra kivetett európai vámokkal kapcsolatban Goldberger Mária elmondta, hogy a Chery minden tekintetben együttműködik az EU-val, de amint a barcelonai gyárban megindul a gyártás, onnantól ezek a vámok nem fogják érinteni a vállalat autóit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.